AKE-kahvit tapahtumista 14.5.

Pöytä, jolla näkyy kaksi kättä. Kädet pitelevät kahvikuppeja.

Tapahtumien parissa työskentelevät kohtasivat reilu viikko sitten AKEn etäkahveilla, ja ilmoilla oli valtavasti suunnitelmia niin kevääksi kuin kesäksikin. Monien kirjastojen meininki vaikuttaakin siltä, että jos omassa kunnassa ei ole tapahtumia, joihin kirjasto voisi osallistua, tehdään tapahtumat itse, ja kutsutaan kunnan toimijat mukaan!

Pienetkin tapahtumat ovat tosi tärkeitä, ja koska voimia ja resursseja kuluu paljon muuhunkin, kannattaa hyödyntää valmiita tapahtumareseptejä, joita AKEn Kestävän kehityksen hankkeessa on kehitelty: Viherkasvit vaihtoon! ja Siivouspäivän kirppis, sekä myöhemmin on tulossa resepti myös Lukuretriitistä. Moni kirjasto olikin jo tarttunut viherkasvien vaihtoideaan.

Olisi kivaa kuulla, mitä teillä tapahtuu, tai ei tapahdu, ja miettiä yhdessä tapahtumasuunnittelua ja työkaluja siihen. Tulkaahan kuulolle ja juttelemaan AKE-kahveille 14.5. klo 13-14. Kahvien tarkoitus on toimia vertaistukena niin iloisissa kuin vähemmän iloisissa tunnelmissa, sillä kaikki me tiedämme, että tapahtumien järjestäminen ei ole pelkkä sarja onnistumisia. Mukaan kahveille ei tarvitse erikseen ilmoittautua, vaan voit liittyä tilaisuuteen seuraavasta linkistä: AKE-kahvit tapahtumaihmisille 14.5.