Uusi tapahtumaresepti: Siivouspäivän kirppis

Siivouspäivä on kirpputorien ja kierrättämisen ystävien juhlapäivä, joka muuttaa kaupungit ja naapurustot isoiksi kirpputoreiksi. Idea on tehdä kierrättämisestä helppoa sekä luoda elävää ja vastuullista kaupunkikulttuuria.

Päivää vietetään kahdesti vuodessa, tänä vuonna la 25.5. ja la 24.8. Kirjasto voi osallistua Siivouspäivään tarjoamalla vaikkapa pihan tai muuta tilaa maksutta kirppismyyjien käyttöön.

Extranetin materiaalipankista löytyy nyt tapahtumaresepti Siivouspäivän kirppistapahtuman järjestämiseen!

Tapahtumaresepti materiaalipankissa

Resepti sisältää:

• Ohje tapahtuman järjestämiseen
  • Tekstejä markkinointiin
  • Somekuvia
  • Bannerikuva
  • Tulostettava juliste
  • Siivouspäivän logot ja hintalaput

Turun pääkirjastossa testataan reseptiä pihakirppiksellä lauantain 25.5. Siivouspäivänä. Kuka lähtee kelkkaan mukaan? 😊

Resepti on tuotettu osana Kestävä kehitys Lounais-Suomen kirjastoissa – Missä ollaan, minne mennään? -hanketta. Hankkeen aikana kirjastoja tuetaan kestävään kehitykseen liittyvän viestinnän ja tapahtumien toteuttamisessa sekä tehdään tiekartta, jonka avulla kirjastot voivat ottaa konkreettisia askeleita kestävyystyönsä kehittämiseen.

Kysyttävää, kommentteja tai aiotko järjestää Siivouspäivän kirppiksen? Laita viestiä!

Ella Metsälä
hanketyöntekijä, Kestävä kehitys Lounais-Suomen kirjastoissa