Muistutus: Sanataide johdattaa lukemiseen

Koulutuksessa käsitellään lukemisessa tukea tarvitsevien koululaisten aktivoimista kirjastovierailulla. Luodaan katsaus tukea tarvitsevien oppilaiden tarpeisiin kirjastovierailujen yhteydessä ja esitellään konkreettisia keinoja niiden koululaisten aktivoimiseen, jotka eivät ole tottuneet lukemiseen ja kirjastossa käymiseen. Lisäksi koulutuksessa esitellään Celian kirjoja ja kirjojen pohjalta luotuja pedagogisia sisältöjä, joista saa valmiita ideoita kirjastovierailun järjestämiseen tukea tarvitseville koululaisille.

Koulutus järjestetään yhteistyössä MORE-hankkeen kanssa, johon Turun kaupunginkirjasto osallistuu.

Koulutuksen pitää Saavutettavuuskirjasto Celian pedagoginen asiantuntija Veera Kivijärvi. Voit ilmoittautua mukaan seuraavasta linkistä: Sanataide johdattaa lukemiseen – kirjastopedagogiikkaa myös vastahakoisten ja tukea tarvitsevien lukijoiden innostamiseen.