Viherkasvit vaihtoon! Kokeile uutta tapahtumareseptiä

Haluaisitko ilahduttaa kirjaston asiakkaita järjestämällä keväiset kasvivaihtajaiset?

Extranetin materiaalipankista löytyy nyt resepti kasvien vaihtotapahtuman järjestämiseen! Materiaalit ovat kirjastojen vapaassa käytössä ja ne löytyvät täältä: Viherkasvit vaihtoon -tapahtumaresepti

Puutarhanhoito ja huonekasveilla sisustaminen ovat suuressa suosiossa – eikä ihme, sillä kasviharrastuksella on todettu olevan monenlaisia hyvinvointivaikutuksia.

Kasvien vaihtotapahtuman järjestämällä kirjasto voi ilahduttaa asiakkaitaan, rohkaista kokeilemaan vaihtoehtoisia kuluttamisen tapoja (eli vaihtamista uuden ostamisen sijasta) ja tuoda kasviharrastuksen hyvinvointivaikutuksineen kaikkien ulottuville.

Tapahtumaresepti

Tapahtumaresepti opastaa tapahtuman suunnittelussa. Materiaalipankista löytyy lisäksi myös:

• printattava juliste
  • valmiita mainoskuvia
  • muokattavia mainoskuvia
  • mainosteksti
  • mediatiedotteen pohja

Voit hyödyntää kaikkia materiaaleja vapaasti oman tapahtuman järjestämiseen.

Tapahtumaa on ideoitu yhdessä alueen kirjastojen kesken osana Kestävä kehitys Lounais-Suomen kirjastoissa -hanketta. Kirjastot tekevät jo paljon hyvää työtä kestävän kehityksen edistämiseksi. Hankkeen aikana kirjastojen kestävyystyötä kehitetään ja tehdään näkyväksi – siten hyvien tekojen vaikutus kasvaa. Hankkeessa tuotetaan esimerkiksi materiaaleja viestintään ja tapahtumiin, joiden avulla kirjastot voivat näyttää sitoutumisensa kestävyyteen ja rohkaista myös asiakkaitaan toimimaan aina kestävämmin.