06.02.2024

Sinä olet VIP-asiakas -kampanja (Kirjaston päivä 19.3.2024)

Lounais-Suomen kirjastojen näkyvyystyöryhmä on ideoinut viestintäkampanjan, jonka ajatuksena on tehdä näkyväksi kirjastojen laadukkaita ja monipuolisia palveluita sekä henkilökunnan asiantuntemusta ja kutsua samalla asiakkaat juhlimaan Kirjaston päivää 19.3.2024.

Kampanjan slogan on ”Sinä olet VIP-asiakas”. Kampanja koostuu viestintäkampanjasta sekä kirjastoissa järjestettävistä juhlista. Viestintäkampanjan voi toteuttaa myös ilman juhlia.

Kampanjaa varten on tehty valmiit materiaalit, jotka ovat vapaasti kaikkien kirjastojen käytettävissä. Löydät linkit materiaaleihin alta. Materiaaleja voi käyttää vapaasti myös muihin tarkoituksiin kirjastossa.

Aloita oman kirjastosi suunnittelu tutustumalla ensin kampanjaohjeeseen ja muihin materiaaleihin. Päättäkää sen jälkeen yhdessä, mitä juuri teidän kirjastonne kampanjaan kuuluu: Toteutatteko sekä tapahtuman että viestintäkampanjan vai tällä kertaa pelkän viestintäkampanjan? Muistakaa kertoa suunnitelmista kirjaston koko henkilökunnalle.

Materiaalit:

Materiaalipaketti on nyt valmis! HUOM! Muokattavat Canva-pohjat on vaihdettu helppokäyttöisempiin itselle kopioitaviin versioihin 13.2.2024. Jos olet käyttänyt pohjia ennen sitä, voit halutessasi ladata alta uudet pohjat itsellesi.

Kysymykset, korjaukset ja toiveet voi lähettää AKE-ihmisille osoitteeseen AKE-kirjasto@turku.fi.