Turun kaupunginkirjasto on Turun yliopiston kanssa mukana kansainvälisessä lukemisen edistämiseen tähtäävässä hankkeessa. Hankkeen tarkoituksena on kehittää uusia keinoja lukuilon herättelyyn. Hankkeen puitteissa järjestetään myös lukemaan innostamisen koulutusta, johon hanke toivottaa koko AKE-alueen kirjastolaiset tervetulleeksi. Sanataide johdattaa lukemiseen -koulutus järjestetään torstaina 16.5. klo 13-14.

Koulutuksessa käsitellään lukemisessa tukea tarvitsevien koululaisten aktivoimista kirjastovierailulla. Luodaan katsaus tukea tarvitsevien oppilaiden tarpeisiin kirjastovierailujen yhteydessä ja esitellään konkreettisia keinoja niiden koululaisten aktivoimiseen, jotka eivät ole tottuneet lukemiseen ja kirjastossa käymiseen. Lisäksi koulutuksessa esitellään Celian kirjoja ja kirjojen pohjalta luotuja pedagogisia sisältöjä, joista saa valmiita ideoita kirjastovierailun järjestämiseen tukea tarvitseville koululaisille.

Koulutuksen pitää Saavutettavuuskirjasto Celian pedagoginen asiantuntija Veera Kivijärvi. Voit ilmoittautua mukaan seuraavasta linkistä: Sanataide johdattaa lukemiseen – kirjastopedagogiikkaa myös vastahakoisten ja tukea tarvitsevien lukijoiden innostamiseen.