E-kirjastohankkeen infotilaisuudet kirjastolaisille

E-kirjastohanke järjestää kirjastolaisille keskustelevia infotilaisuuksia ajankohtaisista aiheista kerran kuussa torstai-iltapäivisin. Kirjastoinfojen sarja alkaa 24. marraskuuta 2022. Infot järjestetään Teamsin kautta ja ne tallennetaan. Tilaisuuksissa on mahdollista esittää kysymyksiä, eikä niihin tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Tulossa on myös ruotsinkielinen infotilaisuus, jonka ajankohta ilmoitetaan myöhemmin. Myös suomenkielisiä infoja on tulossa lisää vuoden 2023 puolella.

E-kirjasto ja sisällöntuottajat – lainauskorvaus kohentaa kirjailijan asemaa

to 24.11.2022 klo 14–15

Kirjailijoille kirjastolainoista maksettava lainauskorvaus laajenee koskemaan myös e-aineistoja. Tilaisuudessa kerrotaan lainauskorvauksen lisäksi siitä, mistä kirjailijan ansainta eri formaateissa muodostuu ja mikä on kirjaston merkitys kirjailijan työn kannalta. Tilaisuudessa puhuu e-kirjastohankkeen asiantuntijan lisäksi myös kirjailijoita edustava henkilö.

Anna Tuomikoski, projektiasiantuntija / kustannusalan verkostoyhteistyö

Tapahtuman Teams-linkki

E-kirjastohankkeen viestintä – kohti yhteistä e-kirjastoa

to 15.12.2022 klo 14–15

Kuinka pysyt ajan tasalla e-kirjastohankkeen kuulumisista? Miten yhteisellä e-kirjastolla saadaan e-aineistot näkyviksi?

Marjo Haatainen, projektiasiantuntija / viestintä

E-kirjaston teknologiaratkaisu

to 19.1.2023 klo 14–15

E-kirjaston tekninen alusta on valittu. Perusteet uudesta kirjastotunnuksesta. Kuinka pääset asiakkaaksi e-kirjastoon? E-kirjaston ja paikalliskirjastojen teknologinen yhteistyö. Mitä tapahtuu seuraavaksi?

Joona Kutilainen-Pennanen, projektiasiantuntija / teknologia

Näin viestit e-kirjastosta päättäjille

to 16.2.2023 klo 14–15

Aiheena yhteisen e-kirjaston kustannukset ja tuleva organisaatio sekä kunnille lähetettävän päättäjäpaketin sisältö.

Seija Laitinen-Kuisma, projektiasiantuntija / kirjastojen verkostoyhteistyö

Tilaa e-kirjastohankkeen uutiskirje sähköpostiisi

E-kirjastohanke ryhtyy julkaisemaan uutiskirjettä. Uutiskirje on tarkoitettu kaikille kuntien yhteisestä e-kirjastosta ja sitä valmistelevasta e-kirjastohankkeesta kiinnostuneille. Se kerää yhteen e-kirjastohankkeen tuoreimmat kuulumiset ja kertoo hankkeen etenemisestä noin kerran kuussa. Ensimmäinen uutiskirje ilmestyy marraskuun alkupuolella. Voit tilata uutiskirjeen sähköpostiisi kätevästi tilauslomakkeen kautta.

Linkki tilauslomakkeeseen

E-kirjastohankkeen verkkosivut