Loka

Miten kohtaan asiakkaan, jolla on luki- tai oppimisvaikeus?

ke 11.10.2023·

-15:00 ·

Ilmoittaudu viimeistään 9.10.2023

Tämän koulutuksen tarkoituksena on lisätä kirjaston henkilökunnan tietoutta oppimisvaikeuksista. Samalla saat vinkkejä siitä, miten omalla toiminnallasi voit rohkaista oppimisvaikeutta tai lukivaikeutta kokevaa henkilöä lukemisen ja kirjastonkäytön pariin.

Turun AKElla on ilo tarjota lyhyt koulutus luki- ja oppimisvaikeuksista yhteistyössä Turun kaupunginkirjaston Lukutuki kirjastossa -hankkeen kanssa. Koulutuksessa Kukka Olsoni kertoo mistä hankkeessa on kyse, Erilaisten oppijoiden liiton Heli Turja kertoo yleisemmin oppimisvaikeuksista ja lopuksi puheenvuoron saa kokemusasiantuntija Minna Forsström. Koulutuksen kaksi ensimmäistä puheenvuoroa tallennetaan, ja ne ovat katsottavissa kaksi viikkoa koulutuksen jälkeen.

Koulutus on suunnattu kaikille asiakaspalvelutyötä tekeville ja aiheesta kiinnostuneille.

Koulutuksen sisältö:

• Lyhyt Lukutuki kirjastossa –hankkeen esittely Kukka Olsoni, Turin kaupunginkirjaston Lukutuki kirjastossa -hanke
  • Mitä on oppimisvaikeus ja mitä siitä on hyvä tietää Heli Turja, Erilaisten oppijoiden liitto ry
  • Kokemusasiantuntijan puheenvuoro Minna Forsström. Tätä osiota ei tallenneta.

Koulutus järjestetään Teamsissa ke 11.10. klo 13, koulutuksen kesto on noin 2 tuntia.

Ilmoittautuminen tästä 9.10. mennessä.

_______________________________________________________________________________________________________________________

Koulutuksen tallenne katsottavissa 26.10. saakka: Miten kohtaan asiakkaan, jolla on luki- tai oppimisvaikeus?

Koulutuksen materiaalit:

Lukutuki kirjastossa -hanke, Kukka Olsoni