Huhti

-16:00 ·

Kankaanpää

Ilmoittaudu viimeistään 5.4.2023

Lounais-Suomen kirjastolaiset kokoontuvat omaan kirjastopäiväänsä tällä kertaa Satakunnan puolella, Kankaanpään kaupunginkirjastossa. Mukana päivässä on myös SAMKin kirjastot. Päivän teemana on kirjastojen sähköiset palvelut, mutta katsauksia luodaan myös kirjastojen näyttelytoimintaan ja kirjaston yhteisöllisyyteen. Päivän juontajana toimii värikäs moniosaaja Cristal Snow.

Olennainen osa AKE-alueemme kirjastopäivää on ihmisten kohtaamiset, joten tapahtumaan on mahdollista osallistua vain paikan päällä. Tartu mahdollisuuteen viettää keväinen päivä hyvässä seurassa kiinnostavien aiheiden äärellä! Ja jos vieras seura epäilyttää, niin ota mukaan työkaveri, tiimi tai vaikka koko kirjaston henkilökunta!

Päivän ohjelma jakaantuu kahteen osioon. Aamupäivällä kuuntelemme yhdessä Helsingin kirjastopalveluiden johtaja Katri Vänttisen sekä SAMKin erityisasiantuntija Katja Lempisen puheenvuorot sekä pienet sanaset Kirjastopalveluilta ja Kirjavälitykseltä. Iltapäivällä jakaannumme kiinnostuksen mukaan kolmeen työpajaan, joiden aiheina ovat kirjaston näyttelytoiminta, AKEn lainattava pakopeli sekä muuttuva kirjaston tila.

Aamupäivän yhteinen osuus Kankaanpääsalissa
9.00 – 9.45 Ilmoittautuminen ja aamukahvit
9.45 – 10.00  Tervetuliaissanat
10.00 – 10.45 Katri Vänttinen: Paikan päällä ja verkoissa – kirjasto vahvistaa hyvinvointia
10.45 – 11.15 Katja Lempinen: Korkeakoulut kohti Digivisiota – oppimiselle uusi tulevaisuus
11.15 – 11.30 Kirjastopalvelun ja Kirjavälityksen puheenvuorot

11.30 – 13.00 Kirjastopalvelut ja Kirjavälitys tarjoaa lounaan Ravintola Tiilikaaressa

Iltapäivän työpajat
13.00 – 14.30    Kolme vaihtoehtoista työpajaa.

14.30 – 15.00     Kahvit (Kankaanpääsalin aulassa)

15.00     Yhteenveto, yhteinen lopetus