Helmi

Kirjastojen näkyvyys: miksi ja miten?

to 18.2.2021·

-15:30

Turun AKE järjestää 18.2. kirjastojen näkyvyyteen keskittyvän koulutuspäivän. Koulutuspäivä koostuu aamupäivän luento-osuudesta sekä iltapäivän työpajaosuudesta.

Aamupäivä:

Koulutuksen aamupäivän luento-osuus on tallennettu kokonaisuudessaan Kirjastokaistalle. Ne löytyvät osoitteesta: https://www.kirjastokaista.fi/tag/kirjastojen-nakyvyys-webinaari/. Linkit esiintyjien diasetteihin ovat alla.

Klo 9.10–10.00 Rauha Maarno, Suomen kirjastoseura: Miksi on tärkeää, että kirjastot näkyvät? Esityksen diat nähtävissä täällä.

Klo 10–11 Päivi Jokitalo: Kirjasto täällä, huomaako kukaan? Lisää näkyvyyttä kirjastoille, mutta miten? (Esitykset diat olivat nähtävillä 19.4.2021 asti.)

Klo 11–11.45 Anna Koivisto, Viestintätoimisto Telegraafi: Käytännön vinkkejä näkyvyyden lisäämiseen somessa. Esityksen diat nähtävissä täällä.

Iltapäivä:

12.30–15.30 Kirjastojen näkyvyys -työpaja (vetäjänä Päivi Jokitalo): Mille asioille erityisesti tarvitaan lisää näkyvyyttä ja miten sitä voidaan saada?

Iltapäivän työpajaosuus on suunnattu ainoastaan Lounais-Suomen kirjastoammattilaisille. Iltapäivän osuus järjestetään Teams-alustalla, jonne ilmoittautuneet saavat linkin. Teams-tapahtuma on auki myös aamupäivän luentojen aikana, jos haluat tulla moikkaamaan muita Lounais-Suomen kirjastolaisia ja katselemaan luentoja yhdessä.

Tiivistelmä iltapäivän pohdinnoista täällä.

Työpajassa esillä olleet diat täällä.

Lisätietoja koulutuksesta saa osoitteesta ake-kirjasto@turku.fi.