Helmi

ti 13.2.2024·

-11:00 ·

Teams

Tule Canva-pajaan tuunaamaan oman kirjastosi viestintämateriaalit Kirjaston päivän kampanjaa varten yhdessä muiden kanssa! Pajan ohjaa Kemiönsaaren kirjaston Paula Puikko-Laakso.

Lounais-Suomen kirjastojen näkyvyystyöryhmä on ideoinut viestintäkampanjan, jonka ajatuksena on tehdä näkyväksi kirjastojen laadukkaita ja monipuolisia palveluita sekä henkilökunnan asiantuntemusta ja kutsua samalla asiakkaat juhlimaan Kirjaston päivää 19.3.2024. Kampanjan slogan on ”Sinä olet VIP-asiakas”.

Kaikki halukkaat kirjastot voivat osallistua ”Sinä olet VIP-asiakas” -kampanjaan. Kampanjan materiaalit ovat vielä vähän kesken, mutta kampanjan ideaan ja ilmeeseen pääsee jo tutustumaan materiaalipankissa: Sinä olet VIP-asiakas -kampanjan materiaalit. Materiaaleihin kuuluu erilaisia pohjia (tiedote, juliste, somepostauksia), joista on helppo tuunata omalle kirjastolle sopivat.

Materiaalien tuunaamisen avuksi järjestetään ti 13.2. klo 10–11 Canva-työpaja, jossa valmiiden pohjien muokkaamisessa opastaa Kemiönsaaren kirjaston Paula Puikko-Laakso. Ilmoittaudu mukaan pajaan viimeistään pe 9.2. tämän linkin kautta: Ilmoittautuminen Canva-pajaan. Pajaan osallistuminen ei ole edellytys kampanjaan osallistumiselle, vaan materiaaleja voi muokata myös itsenäisesti, jos Canva on valmiiksi hallussa. Työpajaa ei tallenneta.

Pajaa varten tarvitset:

• Canva-tunnukset (ilmaisversio riittää)
  • Jokaisen kirjaston materiaaleissa esiintyvät kirjaston omat työntekijät, jotka kertovat, millaisia palveluita VIP-asiakas kirjastosta saa. Materiaaleja varten tarvitset siis iloisia kuvia työkavereistasi! Jos kuvia ei ole valmiina, ne ehtii lisätä oman kirjastosi materiaaleihin myös jälkikäteen. Saat kuitenkin pajasta eniten irti, kun otat kuvat mukaan jo nyt. Neliskulmaisiksi rajatut kuvat sopivat materiaaleihin parhaiten.

Jokaisen kirjaston materiaaleissa esiintyvät kirjaston omat työntekijät, jotka kertovat, millaisia palveluita VIP-asiakas kirjastosta saa. Kampanjaa varten tarvitaan siis kuvia meistä kirjastolaisista. Toivottavasti mahdollisimman moni uskaltaa antaa kirjaston laatupalveluille kasvonsa somessa ja infotauluissa!

Mediatiedottamisen, somepostausten ja infotauludiojen lisäksi kampanjassa kutsutaan asiakkaita paikalle kirjastoon Kirjaston päivänä 19.3.2024. Tapahtumapäivän aikana panostetaan asiakkaiden kohtaamiseen ja palveluiden henkilökohtaiseen markkinointiin. Lisäksi kirjasto voi tarjota asiakkaille kakkukahvit, jos se on mahdollista. Jos tapahtumapäivän järjestäminen ei omassa kirjastossa onnistu, osallistua voi myös pelkkään viestintäkampanjaan.

Jos haluat kuulla kampanjasta tarkemmin, siihen on mahdollisuus jo ennen Canva-pajaa to 8.2. klo 11-11.15. Kampanjaesittely on osa AKEn infopläjäyksien aamupäivää. Koko aamupäivän ohjelman ja muiden pläjäysten aiheet voit tsekata täältä: AKE-infopläjäykset koulutuskalenterissa. Infopläjäysaamupäivään ei tarvitse ilmoittautua, vaan voit vain klikata itsesi mukaan tästä linkistä: Klikkaa itsesi mukaan AKEn infopläjäysaamupäivään 8.2. Kaikki pläjäykset myös tallennetaan. Tallenteiden linkit jaetaan tiedotteella kaikille extranetin käyttäjille tapahtuman jälkeen.