Muiden kiinnostavaa koulutustarjontaa

Kalenteri ja kukkamaljakko pöydällä

Olemme koonneet tähän tiedotteeseen sellaisia muiden tahojen järjestämiä koulutuksia, joiden arvelemme mahdollisesti kiinnostavan teitä, AKE-alueemme kirjastolaiset! Kaikki vinkkaamamme koulutukset ovat maksuttomia verkkokoulutuksia.

Turun AKEn omien koulutusten ajantasaiset tiedot löydät aina extranetin koulutuskalenterista 💗. Muista myös AVIn tarjonta (rajaa aiheeksi ”kirjasto”).

Moninainen kirjasto

Kehitysvammaliitto pitää lyhyen tietoiskun selkokielen perusteista 27.5.2024 klo 14:00 – 15:00 Lisätietoja ja ilmoittautuminen täällä. Muista myös Libopin kurssi Selkokielen perusteet.

Oulun kaupungin Yhdenvertainen Oulu2026 haastaa kulttuuritoimijoita kehittämään autismiystävällisyyttään ja tarjoaa kaksiosaisen Suomen Autismikirjon Yhdistyksen ohjaamaan kurssin Autismiystävällinen kulttuurilaitos 2026 19.4. ja 26.4. klo 9-10:30.

Monikielisen kirjaston teemavuosi jatkuu 11.4. klo 12-16 järjestettävällä Monien kielien ja kulttuurien kirjasto -seminaaarilla. Seminaari on katsottavissa suorana ja tallenteena Kirjastokaistalta.

Mediakasvatus

Lahden AKEn järjestämä, kaikille avoin koulutus kysyy: ”Mitä mediakasvatus oikeastaan edes tarkoittaa? Olenko minäkin mediakasvattaja? Onko kaikki kirjastotyö lopulta mediakasvatusta ja miten mediakasvattajuus näkyy työssämme?” Mediasiltoja rakentamassa ‑koulutussarjan ensimmäisessä osassa 16.4. paneudutaan mediakasvatuksen käsitteisiin ja kirjaston rooliin mediakasvattajana. 21.5. järjestettävän seuraavan osan teemana on Kulttuurisensitiivisyys ja antirasismi.
Mediasiltoja rakentamassa: Mediakasvatus kirjastotyössä

Lasten- ja nuortenkirjastotyö

Seinäjoen Erten tulossa olevat koulutukset löydät aina Erten Muista nämä! -sivulta:

Lastenkirjainstituutin Kirjakori-webinaari: katsaus vuoden 2023 lasten- ja nuortenkirjoihin ja tilastoihin 8.4. klo 13-15