Lystikäs retki Maskuun 15.5.

Koska Lukulystit järjestetään vuonna 2024 pelkästään webinaareina, lasten ja nuorten kirjastolaisten verkosto VarSat on päättänyt seurata koulutusta yhdessä. Paikaksi valikoitui mikäpäs muu kuin Masku, jossa pääsemme päivän aluksi tutustumaan Maskun kirjastoon, sitten hiekkakuopille yhdessä ulkoilemaan ja kahvia keittelemään. Rankkasateeseenkin on varauduttu yllätysohjelmalla kirjastolla. Yhteisen lounaan jälkeen jälkeen siirrymme Maskun kunnantalon valtuustosaliin seuraamaan Lukulystejä yhteiskatsomoon. Lukulystien teemana tänä keväänä on osallisuus lasten ja nuorten kirjastopalveluissa: Lukulystit.

AKE tarjoaa yhteiskyytejä Maskuun: esitä toiveesi kyydin lähtöpaikasta! Järjestelemme kyydit ilmoittautuneiden mukaan, ja otamme yhteyttä kyytiläisiin viimeistään viikkoa ennen retkeä eli 8.5. Kaikkia kyyditystoiveita ei kuitenkaan välttämättä pystytä toteuttamaan. Kerrothan toiveistasi ilmoittautumislomakkeella.

Lystipäivän ohjelma:

• Kyydit saapuvat Maskuun klo 9 mennessä
  • 9.00 Tutustuminen Maskun kirjastoon
  • 10.00 Ulkoilua Maskun hiekkakuopilla (säävarauksena yllätysohjelmaa kirjastolla!)
  • 11.30 Lounas ravintola Kiisan-Pirtissä (omakustanteinen)
  • 13-16 Lukulystit etäkatsomo sekä tietenkin iltapäiväkaffet
  • Kyydit kotiin

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 5.5. Retkelle mahtuu mukaan 30 lanu-kirjastolaista. Lukulystejä seuraamme Kirjastokaistalta, joten se ei vaadi erillistä ilmoittautumista. Ilmoittautuminen Maskun retkelle