Liboppi-kurssi saamelaisesta kulttuurista ja kirjallisuudesta

Girjájin-kurssi Libopissa tarjoaa perustietoja saamelaisesta kulttuurista ja kirjallisuudesta. Girjájin on suunnattu kirjastolaisille, jotka tarvitsevat saamelaistietoa työssään – eli ihan kaikille!  Kurssi muodostuu videoluennoista sekä pohdinta- ja keskustelutehtävistä. Luennoitsijoina on saamentutkimuksen ja saamelaisen kirjallisuuden guruja. Kurssin suorittamiseen menee aikaa noin neljä tuntia.

Girjájin-kurssi on tehty Suomen saamelaisen erikoiskirjaston ja Lapin AKEn yhteistyönä. Kurssille ei tarvita kurssiavainta.

Kurssi avautuu Liboppiin huomenna 18.1. Samana päivänä järjestetään lanseerauskahvit etäyhteydellä kello 13.30 – 14.30! Lanseerauskahveilla tekijät esittelevät kurssin ja vastaavat kysymyksiin. Käydään läpi myös, miten Liboppiin tehdään tunnukset ja miten Girjájin-kurssi löytyy tarjonnasta.  Liity mukaan lanseerauskahveille tällä Zoom-linkillä