Erikoiskirjastonhoitaja Raisioon

Rypäs keltaisia krookuksia. Ympärillä violetteja kukkia.

Raision kaupunginkirjasto hakee erikoiskirjastonhoitajaa toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.

Erikoiskirjastonhoitaja työskentelee kirjaston monikanavaisessa asiakaspalvelussa, tekee yhteistyötä kaupungin muiden toimijoiden ja eri sidosryhmien kanssa kirjallisuuden ja kulttuurin edistämiseksi ja tilaisuuksien ja tapahtumien järjestämiseksi sekä osallistuu kirjaston viestintään. Hän myös suunnittelee ja toteuttaa kirjastossa järjestettäviä ryhmäopastuksia ja vinkkauksia sekä digineuvontaa.

Tehtävän menestyksekäs hoitaminen edellyttää hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja ja innostunutta, itsenäistä ja innovatiivista työskentelyotetta. Tehtävässä vaaditaan hyviä tieto- ja viestintäteknisiä taitoja. Kirjastossa työskennellään tiimeissä, mutta tehtävä edellyttää joustavuutta ja kykyä oman työn suunnitteluun ja organisointiin.

Työaika on 36,25 h/vko, työ sisältää säännöllisiä työvuoroja kirjaston asiakaspalvelussa, myös iltaisin- ja viikonloppuisin. Käytössä on liukuva työaika.

Kelpoisuusvaatimuksena on tehtävään soveltuva korkeakoulututkinto, johon sisältyvät tai jonka lisäksi on suoritettu vähintään 60 opintopisteen laajuiset korkeakoulutasoiset kirjasto- ja informaatioalan opinnot.

Tehtävän peruspalkka on 2700 €/kk. Koeaika on 6 kuukautta. Tehtävään valitun on ennen tehtävän vastaanottamista esitettävä hyväksyttävä todistus terveydentilastaan. Työ alkaa 1.6.2024 tai sopimuksen mukaan.

Raision kirjasto kuuluu Vaski-kirjastoihin.
Raision kaupunki on savuton työpaikka.

Tehtävää haetaan sähköisesti Kuntarekryn kautta http://www.kuntarekry.fi, työavain 592341, 26.4.2024 mennessä.

Lisätietoja tehtävästä antaa kirjasto- ja kulttuuritoimenjohtaja Tiina Salo, puh. 040 7580 130. Sähköpostiosoite etunimi.sukunimi(at)raisio.fi