Ennakkotieto: Tulossa viestintämateriaaleja kirjastoista kiertotalouden keskuksina

Haluaisitko viestiä kirjaston ympäristöhyödyistä ja hyvistä vaikutuksista enemmän? Kohta saat käyttöösi viestintämateriaaleja!

Kestävä kehitys Lounais-Suomen kirjastoissa -hankkeen aikana tuotetaan viestintämateriaaleja, joiden avulla alueen kirjastot voivat viestiä kestävän kehityksen teemoista asiakkaille.

Ensimmäisen kampanjan tarkoitus on valottaa kirjastojen roolia kiertotalouden ja yhteiskäyttämisen edistäjinä. Pääset lataamaan viestintämateriaalit käyttöösi Lounais-Suomen kirjastojen extranetin materiaalipankista 7.5. alkaen.

Materiaalit tulevat pitkäaikaiseen käyttöön, mutta viestintä on tarkoitus aloittaa yhteisellä rintamalla toukokuussa – yhdessä tavoitamme parhaiten ihmisiä. Jatkossa materiaaleja saa käyttää vapaasti milloin tahansa.

Tulossa olevat materiaalit:

• Somepostauksia (teksti + kuva)
  • Storykuvia
  • Printattavia julisteita
  • Mediatiedotepohjat
  • Kirjaston käytön säästölaskuri

Osana kampanjaa Vaski-kirjastojen Finnassa julkaistaan laskuri, jonka avulla asiakas voi laskea kirjastoa käyttämällä syntyvät säästöt. Viestinnässä voi linkata Vaski-kirjastojen laskuriin, mutta koodia saa mielellään hyödyntää myös muilla sivustoilla!

Kysyttävää tulevista materiaaleista tai laskurista? Ota yhteyttä!

Ella Metsälä
Hanketyöntekijä, Kestävä kehitys Lounais-Suomen kirjastoissa – Missä ollaan, minne mennään?
ella.metsala@turku.fi