Joulu

Työpaja: Kirjastot aikuisten lukutaidon tukena

to 3.12.2020·

-11:30

Mitä kirjastot voivat tarjota lukemaan tottumattomille aikuisille? Miten yleiset kirjastot voivat innostaa lukemaan tottumattomia aikuisia lukemisen äärelle?

Lukemattomat mahdollisuudet -hanke on kehittänyt menetelmiä nuorten aikuisten lukutaidon tukemiseksi kirjastossa. Hankkeessa on kohdattu asiakkaat yhteistyökumppaneiden kautta, mielenkiinto edellä ja kehitetty menetelmiä käytännön työpajoissa.

Lounais-Suomen kirjastoväelle suunnatuissa työpajoissa pääset itse kokeilemaan käytännössä Lukulux.fi-käsikirjan menetelmiä. Työpajat pidetään verkossa pe 27.11. ja to 3.12. klo 9-11.30. Pajat ovat keskenään samansisältöiset.

Ilmoittautumiset työpajoihin sähköpostitse Tarja Rajalalle: tarja.rajala@turku.fi

Aihetta käsitellään myös Kirjastot aikuisten lukutaidon tukena -webinaarissa, joka järjestetään 10.12.2020 klo 10-13. Voit lukea lisää webinaarista täältä: https://ls-kirjastot.fi/events/kirjastot-lukutaidon-tukena-webinaari/