Salassa ja turvassa: tietosuoja ja tekijänoikeudet -koulutus Turussa

pe 16.2.2018·

-15:30

Turun kaupunginkirjasto järjestää varsinaissuomalaisille ja satakuntalaisille kirjastolaisille koulutusta tietosuojasta ja tekijänoikeuksista. Koulutus pidetään Turussa 16.2. ja Porissa 1.3.

Turun kaupungin tietoturvapäällikkö Janne Mutanen puhuu aamupäivällä

• EU:n tietosuoja-asetuksesta,
  • tietosuojasta eli yksityisyyden suojasta asiakaspalvelussa,
  • teknisemmästä tietoturvasta toimistoympäristössä ja somessa sekä
  • vastaa yleisökysymyksiin.

Iltapäivällä Turun tilaisuudessa kaupungin lakimies Olli-Pekka Lamppu puhuu

• tekijänoikeuslainsäädännöstä ja
  • tekijänoikeuksista kirjastotyössä sekä
  • vastaa yleisökysymyksiin.

Porissa iltapäivän osuudesta vastaa oppimisen design-tutkija Tarmo Toikkanen LifeLearn Platformista

Tarkka ohjelma ja aikataulu julkaistaan tuonnempana.

Molempia koulutuksia voi seurata suorana etälähetyksenä. Jos et pääse paikalle, voit valita päivistä sopivamman etälähetyksen seuraamiseen.

Mieti kysymyksiä kouluttajille

Koulutuspäivän asiantuntijat vastaavat kirjastoissa askarruttaviin kysymyksiin. Mitä haluat tietää ihmisten yksityisyyden suojaamisesta (tietosuoja) tai tietoliikenteen turvaamisesta (tietoturva)? Askarruttaako jokin asia omassa työympäristössäsi? Millaista tietoa kaipaat tekijänoikeuksista omassa työssäsi? Tiedätkö, miten avata aineistoja kirjaston Facebook-seinällä?

Päivän teemoihin liittyviä kysymyksiä voi lähettää ilmoittautumislomakkeella. Säilytä vahvistusviesti, jossa on linkki tietoihisi, jotta voit lisätä ja muokata niitä ilmoittautumisajan loppuun saakka.

Koulutus Turussa perjantaina 16.2.

Aika: perjantai 16.2., koko päivän koulutus (voi osallistua myös joko aamu- tai iltapäivään)
Paikka: Turun kaupunginkirjaston Studio, josta suora etälähetys

Etälähetystä voi seurata (linkki lähetetään ilmoittautuneille myöhemmin):

Ilmoittaudu Turun tietosuoja-koulutuspäivään viimeistään 9.2.2018 kello 15. Myös kaikkien etäosallistujien tulee ilmoittautua.

Lisätietoja koulutuksesta antaa Paula Hyvärinen, paula.hyvarinen@turku.fi

Tietosuoja- ja tekijänoikeuskoulutuksen ohjelma
  • EU:n tietosuoja-asetus, tietoturva toimistoympäristössä, Janne Mutanen
  • Tekijänoikeuslainsäädäntö ja tekijänoikeudet kirjastotyössä, Olli-Pekka Lamppu