Teemana asiakaspalautteen keruun erilaiset menetelmät sekä palauteen hyödyntäminen ja paremman asiakasymmärryksen rakentaminen.
Koulutuspäivän materiaalit
Ennakkotiedot: Turun AKE järjestää jälleen 21.3. klo 10–15 kirjastojen johtajille ja muille kehittäjille suunnatun Pomo- ja kehittäjäpäivän. Päivän teema on tällä kertaa asiakaspalautteen keruun erilaiset menetelmät sekä palauteen hyödyntäminen ja paremman asiakasymmärryksen rakentaminen. Tätä aihetta on toivottu meiltä, ja nyt toive täyttyy. Lisäksi täytetään myös toinen toive: kevään perinteinen etäpomopäivä ei tällä kertaa kestä ihan koko päivää, joten toivottavasti useammat pystyvät osallistumaan koulutukseen multitaskaamatta ja koko ajan aiheeseen keskittyen!
Koulutus järjestetään etätoteutuksena Teamsissä. Tätä koulutusta ei tallenneta.
Koulutuksen kohderyhmä
Koulutus on suunnattu kirjastojen johtajille ja muille kehittämistyötä tekeville . Mukaan ovat tervetulleita kaikki, jotka tarvitsevat työssään tietoa asiakasymmärryksen lisäämisen eri menetelmistä.
Ohjelma (päivitetty 21.3.)
- Klo 10–10.15 Tervetuloa koulutukseen!
- Klo 10.15–10.30 Asiakasymmärryksen merkitys kehittämisessä
- Klo 10.30–11 Katsaus asiakasymmärrystutkimuksen ja asiakaspalautteen keräämisen menetelmiin
- Klo 11–12 Kyselyt asiakasymmärrystutkimuksessa
- Klo 12–13 Lounastauko
- Klo 13–14.50
- Kyselyt asiakasymmärrystutkimuksessa (jatkuu)
- Haastattelutekniikoiden hyödyntäminen asiakaskohtaamisissa
- Klo 14.50–15 Päivän päätös
Kouluttajat
Päivän kouluttajat ovat Mikko Koivisto ja Jaana Wikström Digitalist Finlandilta. Heillä on laaja kokemus eri erilaisista asiakasymmärryksen menetelmistä sekä ymmärrystä julkisen sektorin toimintaympäristöstä.
Mikko Koivistolla on vuosien kokemus palveluliiketoiminnan, palvelujen ja asiakaskokemusten kehittämisestä sekä asiakas- ja käyttäjätutkimuksesta. Hän on mm. opettanut palvelumuotoilua ja asiakasymmärrystutkimusta Aalto yliopistossa/Aalto EE:ssä vuodesta 2006 alkaen sekä asiakaskokemuksen johtamista Itä-Suomen yliopistossa vuodesta 2022 alkaen. Työssään hän auttaa organisaatioita johtamaan asiakaskokemusta ja palvelumuotoilua, muuntautumaan asiakaslähtöisemmäksi ja ottamaan haltuun asiakas- ja käyttäjälähtöisen kehittämisen periaatteet, prosessit ja menetelmät.
Jaana Wikströmillä on monipuolinen osaaminen erilaisista asiakasymmärryksen keräämisen menetelmistä, niiden yhdistelemisestä ja kuhunkin tilanteeseen parhaiden menetelmien valitsemisesta. Hänellä on pitkä kokemus työskentelystä julkisen sektorin asiakkaiden kanssa, mikä on kasvattanut hänen ymmärrystään mm. julkishallinnon erityispiirteistä, haasteista ja päätöksentekoprosesseista sekä sidosryhmäsuhteista.
Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu mukaan viimeistään 19.3. tällä Lyyti-lomakkeella: Ilmoittautuminen Pomo- ja kehittäjäpäivään: Asiakaspalautteesta asiakasymmärrystä.
Lisätietoja AKE-ihmisiltä osoitteesta AKE-kirjasto@turku.fi.