Syys

Kirjastojen varautumispäivä 2: Kuntien ja kirjastojen varautumistyö sekä alueelliset varautumistyöpajat

ti 17.9.2024·

-12:15 ·

Verkossa

Ennakkotieto. AVI kirjastotoimi ja AKE-kirjastot järjestävät yhdessä Kirjastojen varautumispäivät 10. ja 17.9.2024.

Huom! Aamun valtakunnalliseen osuuteen ja alueelliseen työpajaan on erilliset ilmoittautumiset!

Aamun valtakunnallinen osuus

Toinen varautumispäivä sisältää aluksi noin tunnin mittaisen valtakunnallisen osuuden kuntien ja kirjastojen valmiussuunnittelusta, ja heti sen jälkeen viisi erillistä, alueellista työpajaa, joissa päästään pohtimaan kirjastojen roolia ja vahvuuksia poikkeustilanteissa.

Aika: 17.9.2024 klo 9–10.15
Paikka: Teams, linkki lähetetään ilmoittautuneille

Alueellinen työpaja

Työpajoissa pohditaan yhdessä kirjastojen roolia kuntien varautumisessa webinaareissa käsiteltyjen ilmiöiden ja esimerkkien pohjalta. Tavoitteena on lisätä yhteistä ymmärrystä kirjastojen vahvuuksista poikkeustilanteissa ja henkisen kriisinkestävyyden vahvistamisessa. Työpajoissa lähestytään teemaa esimerkiksi kirjaston palveluiden, henkilökunnan osaamisen ja tilojen näkökulmista. Työpajat on suunnattu esihenkilöille ja muille kirjastojen varautumisesta ja valmiudesta vastaaville. Työpajan osallistujille suositellaan osallistumista myös 10.9. ja 17.9. webinaareihin.

Aika: 17.9.2024 klo 10.25–12.15
Paikka: Teams, linkki lähetetään ilmoittautuneille