Huhti

Celia ja kirjasto koulun tukena

ke 17.4.2024·

-15:30 ·

Ilmoittaudu viimeistään 15.4.2024

Koulutuksessa tutustutaan Saavutettavuuskirjasto Celian palveluihin, joita on paljon muitakin kuin äänikirjat. Erityisesti tutustutaan palveluihin, joilla koulu ja kirjasto voivat tukea nuorten aikuisten lukemisen haasteita.

Saavutettavuuskirjasto Celian äänikirjat ja muut palvelut on tarkoitettu kaikille, joille lukeminen on vamman, sairauden tai oppimisvaikeuden takia vaikeaa. Koulutuksessa tutustutaan Celian palveluihin ja kirjoihin erityisesti nuorten aikuisten näkökulmasta. Kouluttajina ovat pedagoginen asiantuntija Veera Kivijärvi ja pedagoginen informaatikko Minna Katela Celiasta.

Koulutuksessa perehdytään muun muassa kirjoihin, joita voi lukea ja kuunnella yhtä aikaa, sekä esitellään tapoja saada kirjoista enemmän irti opetuksessa tai kirjastokierroksella. Esimerkiksi sanataide, ja muut yhteisölliset menetelmät voivat avata kirjan maailmaa nuorelle, jolla on tuen tarvetta lukemisessa.

Koulutus järjestetään hybridinä Teamsissa ja Turun pääkirjaston Studiossa. Koulutuksesta tehdään tallenne, joka on katsottavissa kaksi viikkoa. Läsnäosallistujille on kahvitarjoilu.

Tilaisuus järjestetään yhteistyössä Turun AKEn ja Faksista Jodeliin: mediataitoja toiselle asteelle -hankkeen yhteistyönä.

Ilmoittaudu koulutukseen tästä viimeistään 9.4.