Loka

-14:00 ·

Teams

Ei ennakkoilmoittautumista.

Tässä kahveilla esitellyt diasetit:

AVI järjesti kirjastolaisille elo-syyskuussa kaksi opintomatkaa Tanskaan. Matkoilla vierailtiin useissa erikokoisissa tanskalaisissa kirjastoissa ja tutustuttiin niiden arkeen. Lokakuun AKE-kahveilla kuulemme kahden matkalaisen raportin reissusta. Kahvihetki pidetään Teamsissä pe 27.10. klo 13–14.

Ruskon kirjaston Jari Hjelm kertoo matkasta erityisesti kirjastorakentamisen näkökulmasta. Ruskolla pohditaan uuden kirjaston rakentamista, ja siksi Jari kiinnittikin reissuilla erityistä huomiota kirjastorakentamisen uusiin tuuliin.

Ihan uusien kirjastorakennusten lisäksi Tanskassa on mielenkiintoisia esimerkkejä myös vanhan rakennuksen muokkaamisesta paremmin nykyaikaiseen kirjastotoimintaan sopivaksi. Tästä näkökulmasta reissukokemuksia on lupautunut kokoamaan AVIn Anu Ojaranta. Lisäksi Anu kertoo yleisesti matkoilla nähdystä ja koetusta.

AKE-kahveille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, vaan voit vain klikata itsesi mukaan tästä linkistä: Liity AKE-kahveille napsauttamalla tästä. Omat pullat mukaan!

****************************

Lisää matkankuulumisia voi kuulla Varsojen marraskuisessa kokouksessa pe 17.11. klo 13 alkaen. Anita Viinamäki ja Miia-Liisa Wikström kertovat kokouksen alussa reissukokemuksistaan lanu-työn näkökulmasta. Kuuntelemaan voi mennä, vaikkei olisi muuten mukana Varsojen toiminnassa. Liity Varsojen kokoukseen napsauttamalla tästä