Nyt tapahtuu!

Ilolla esittäydyn uudeksi projektikoordinaattoriksi AKE:n Nyt tapahtuu! -projektissa. Vuoden 2022 ajan Uudet ilmiöt tutuksi kirjastossa -projektia koordinoi Selina Raunio. Tänä vuonna projekti jatkuu uusin painotuksin ja uudella nimellä varustettuna. Luvassa on toisaalta työn jatkamista jo luotujen ja alueen kirjastoissa käytössä olleiden tapahtumapakettien kanssa, sekä toisaalta uusien, laadukkaiden ja kiinnostavien tapahtumien järjestämistä. Tapahtumien järjestämiseen liittyvälle koulutukselle on tarvetta niin vasta-alkajilla kuin kokeneemmillakin kirjastolaisilla, ja tähän tarpeeseen projekti tulee vastaamaan.

Nyt tapahtuu! -projektin tärkeänä tavoitteena on vakiinnuttaa kirjastojen välistä yhteistyötä tapahtumien järjestämiseen liittyen. Toivoisin kovasti kaikilta alueemme kirjastolaisilta toiveita, mielipiteitä, näkemyksiä, kysymyksiä, palautetta tai ihan mitä tahansa muuta tapahtumien järjestämiseen liittyvää. Käytän nyt tilaisuuden kutsua teidät ideoimaan yhdessä uusia tapahtumia ja yhteistyökuvioita, sekä pohtimaan tarkempia koulutustarpeita. Tervetuloa perjantaina 10.2. klo 9.00 yhteiseen ideointitilaisuuteen Teamsissä! Linkki löytyy alta.

Voit myös jättää viestisi minun ja muiden nähtäville anonyymisti osoitteessa https://tinyurl.com/nyttapahtuu. Kaikki palaute on äärimmäisen arvokasta, sillä projektin suunta määrittyy vahvasti alueemme kirjastojen toiveiden mukaisesti.

Oma taustani kirjastoalalla on lastenkirjastotyössä, ja siirryinkin projektikoordinaattoriksi Turun pääkirjaston lasten osastolta. Lasten tapahtumat ja niiden järjestäminen on tullut sitä kautta minulle tutuksi, mutta nyt projekti antaa mahdollisuuden minullekin oppia tapahtumista laajemmin ja koko kirjaston näkökulmasta. Tätä odotan innolla! Minuun saa mieluusti olla yhteydessä myös suoraan puhelimitse tai sähköpostitse.

Tapahtumatuotannon inspiraatiopaja
Perjantaina 10.2. klo 9-10

Nähdään tapahtumissa!

Miia Utriainen
Projektikoordinaattori
miia.utriainen@turku.fi

Nu händer det!

Med glädje presenterar jag mig som ny projektkoordinator för AKE:s Nyt tapahtuu! projekt. Under 2022 koordinerade Selina Raunio projektet Uudet ilmiöt tutuksi kirjastossa. Det här året fortsätter projektet under ett nytt namn och med annat tyngdpunktsområde. Dels är planen att fortsätta arbetet med de evenemangspaket som redan skapats och används på områdets bibliotek, dels att ordna nya, högkvalitativa och intressanta evenemang. Det finns behov av utbildning för såväl nybörjare som mer erfarna bibliotekarier, för att kunna ordna evenemang. Projektet kommer att möta detta behov.

Nyt tapahtuu! – projektets viktiga mål är att etablera samarbete mellan bibliotek gällande evenemang. Jag skulle gärna vilja att alla bibliotekarier i vårt område hörde av sig med önskemål, åsikter, synpunkter, frågor, feedback eller annat som rör projektet. Jag vill använda detta tillfälle för att bjuda in er på brainstorming av evenemangsidéer. Vi kan även diskutera ytterligare samarbete och fundera på era utbildningsbehov. Välkomna på möte i Teams fredagen 10.2 kl 9:00. Länken hittar ni nedan.

Du kan också lämna ditt meddelande anonymt så att jag och andra kan se det på https://tinyurl.com/nyttapahtuu. All feedback är oerhört värdefull, eftersom projektets riktning styrs mycket efter bibliotekens önskemål.

Jag har jobbat med barnbiblioteksarbete och innan jag började som projektkoordinator arbetade jag på Åbo huvudbiblioteks barnavdelning. Jag har erfarenhet av att ordna evenemang för barn, men i projektet får jag möjlighet att lära mig mer och beakta hela biblioteket. Det här väntar jag ivrigt på! Ni får gärna höra av er till mig per telefon eller e-post.

Brainstorming av evenemangsidéer
Fredag 10.2 kl 9:00