Syys

-15:30 ·

Brander-sali Forssan pääkirjastossa; Teams

Ilmoittaudu viimeistään 28.8.2024

Lahden AKE kutsuu kokoelmankahvien katsomoon ja kokoelmatyöhön liittyvään keskustelutilaisuuteen myös Varsinais-Suomen ja Satakunnan kirjastotyöntekijät!

Lahden AKE järjestää ke 4.9. klo 13–14.30 kokoelmakahvien katsomon sekä kokoelmatyöhön liittyvän keskustelutilaisuuden klo 12.45–15.30 Forssan kirjaston Brander-salissa. Oman AKE-alueensa ihmisten lisäksi lahtelaiset kutsuvat mukaan myös Varsinais-Suomen ja Satakunnan kirjastotyöntekijät! Lahden AKEn Noora kirjoittaa meille näin:

”Kutsumme kaikkia lähialueen kirjastolaisia Forssan kirjaston Brander-saliin Kokoelmakahvien katsomoon keskustelemaan kokoelmatyöstä ke 4.9. klo 12.45-15.30. Kokoelmakahvien ohjelma katsellaan etänä valkokankaalta Branderiin katettujen kahvitteluiden kera klo 13-14.30. Tilaisuus alkaa klo 12.45, jotta ehdimme asettua Branderiin ja napata kahvia ennen etäkahvien alkamista. Linjoilla on mm. Aija Laine kirjastojen valtakunnallisesta kehittämistehtävästä.

Etäkahvien jälkeen käymme n. tunnin mittaisen ohjatun keskustelun vaikuttavasta kokoelmatyöstä, jonka me AKEn koordinaattorit ohjaamme ja kirjuroimme. Olemme käyneet keskustelun aiemmin Lappeenrannan koulutuspäivässä, ja keskustelu koettiin antoisaksi erityisesti kokoelmatyötä tekevien sekä kirjastojen esihenkilöiden näkökulmasta. Ilmoittautuminen tapahtuu Lahden AKEn koulutusilmoituksesta löytyvällä linkillä 28.8. mennessä (Kokoelmakahvien katsomo: Keskustellaan kokoelmatyöstä!).

Viestiä saa jakaa vapaasti eteenpäin Turun AKE-alueen kirjastojen henkilöstölle! Kokoelmakahveille voi osallistua myös Teamsissä klo 13-14.30. Keskusteluosuus tapahtuu Forssassa paikan päällä klo 14.30 alkaen. Lämpimästi tervetuloa!”

Toivottavasti myös meidän AKE-alueemme väkeä pääsee mukaan!

Etänä lähetettävän osuuden ohjelman voit tsekata täältä: Lahden AKEn Kokoelmakahvit. Jos pystyt osallistumaan vain etänä, sinun ei tarvitse ilmoittautua, vaan voit vain klikata itsesi mukaan tästä linkistä: Liity kokoelmakahveille tästä (Teams-linkki).