Syys

Kirjastojen varautumispäivä 1: Ollos huoleton, kirjastos valmiin on – Näkökulmia kirjastojen varautumissuunnitteluun

ti 10.9.2024·

-15:15 ·

Verkossa

Ennakkotieto. AVI kirjastotoimi ja AKE-kirjastot järjestävät yhdessä Kirjastojen varautumispäivät 10. ja 17.9.2024.

Ensimmäinen tilaisuus on valtakunnallinen webinaari, jossa kuulemme asiantuntijoiden alustuksia erilaisista varautumiseen liittyvistä ilmiöistä. Turvallisuuspuhe on noussut osaksi myös kirjastojen arkea. Ensimmäisessä koulutuspäivässä kysytään, millaisiin ilmiöihin kirjastojen tulisi varautua osana varautumista. Ilmiöistä nostetaan esille yhteiskunnallinen resilienssi, ilmastonmuutos, disinformaatio, tekoäly ja hybridiuhat. Kuulemme lisäksi viestinnästä osana varautumista. Päivään meidät johdattelee yleinen varautumistematiikkaa käsittelevä puheenvuoro.

Aika: 10.9.2024 klo 9–15.15

Paikka: Kirjastokaista live, linkki lähetetään ilmoittautuneille