Elo

pe 30.8.2024·

-14:00 ·

Teams

Elokuun AKE-kahveilla kuulemme Ruskon ja Varissuon sekä Taivassalon ja Jämijärven kokemuksia kumppanikirjastotoiminnasta. Lue lisää kumppanikirjastotoiminnan infosivulta. Ei ennakkoilmoittautumista.

Kumppanikirjastotoiminta on Varsinais-Suomen ja Satakunnan kirjastoille suunnattu yhteiskehittämisen muoto, jossa kaksi mukaan ilmoittautunutta kirjastoa saatetaan kaveruksiksi ja kehittämiskumppaneiksi keskenään. Kumppanikirjastojen henkilökunta pääsee vierailemaan toistensa luona AKEn kustannuksella.

Vierailujen tarkoitus on tutustuttaa kirjastojen henkilökuntaa toisiinsa ja antaa kirjastolaisille mahdollisuus päästä näkemään toisten kirjastojen arkea. Lisäksi AKE kannustaa kumppanuksia valitsemaan yhteisen kehittämisaiheen, jonka parissa vierailulla työskennellään.

Ensimmäiset kumppanukset ovat ehtineet jo vierailla toistensa luona ja elokuun AKE-kahvella pääsemmekin kuulemaan Ruskon ja Varissuon sekä Taivassalon ja Jämijärven tuoreita kokemuksia kumppanuudesta. Lisäksi ohjelmassa on lyhyt info-osuus kirjastoille, jotka tahtovat lähteä mukaan tänä syksynä. Uusien kirjastojen ilmoittautuminen kumppanikirjastotoimintaan on auki 26.8.-15.9.2024.

Elokuun AKE-kahvit juodaan virtuaalisesti Teamsissa perjantaina 30.8. klo 13-14. Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua, vaan voit klikata mukaan linjoille tästä linkistä: Klikkaa itsesi mukaan AKE-kahveille.

Lisätietoja kumppanikirjastotoiminnasta ja AKE-kahveista voi kysyä myös AKE-ihmisiltä osoitteesta AKE-kirjasto@turku.fi.