Uusi kurssi Libopissa: Ympäristötyö kirjastoissa

Ympäristötyö kirjastoissa -kurssi tutustuttaa kirjastojen kestävän kehityksen työhön. Kurssi koostuu viidestä osiosta, joissa johdannon kautta pääset pohtimaan kunkin osion teemaan liittyviä tehtäviä sekä tutustumaan lisämateriaaleihin. Kurssin kesto on arviolta 6–8 tuntia.

Kurssin materiaalina on asiantuntijoiden kirjoittamat artikkelit sekä Kirjastojen ympäristötyö näkyväksi ja teräväksi -hankkeen (2023) materiaali. Kurssi käsittelee ympäristökasvatusta sekä yleisellä tasolla että erityisesti kirjastoissa, ympäristötunteita, yleisten kirjastojen hiilijalanjälkeä sekä Agenda 2030 -tavoitteita. Voit käydä kurssia läpi oman kiinnostuksesi mukaan, sillä se sisältää paljon lisämateriaaleja. Kurssin tekemistä osissa suositellaan.

Löydät kurssin osoitteesta liboppi.fi osiosta Kirjastojen yhteiset. Kurssiavainta ei ole.

Lisätietoja: leila.vaananen@hel.fi

Kurssia esitellään tarkemmin Vaasan ja Porvoon AKEjen järjestämillä Liboppi-kahveilla 28.8.2024 klo 13–14. Lisätietoja tapahtumasta: https://uudenmaankirjastot.fi/events/liboppi-kahvit-ymparistotyo-kirjastoissa/

Ympristötyö kirjastoissa -opintopiiri

Kestävä kehitys Lounais-Suomen kirjastoissa – Missä ollaan, minne mennään -hanke ja Turun AKE järjestävät syksyllä opintopiirin Libopin Ympäristyö kirjastoissa -kurssista. Opintopiiritapaamisten pääpaino on yhteisessä keskustelussa. Opintopiiri kokoontuu kolme kertaa.

• ke 21.8. klo 13-14
  • ke 4.9. klo 13-14
  • ke 18.9. klo 13-14

Voit ilmoittautua opintopiiriin jo nyt, mutta muistutamme ilmoittautumisesta vielä kesälomien jälkeenkin. Ilmoittautuminen Ympäristötyön opintopiiriin.