Apila-kerho ja Apila-leiri ovat Seinäjoella kehitettyjä malleja puuttua heikosti lukevien lasten tilanteeseen ja innostaa heitä lukemaan. 25.9. klo 13-15 järjestettävässä koulutuksessa Seinäjoen kaupunginkirjaston lastenosaston työntekijät kertovat kerhosta ja leiristä, niiden synnystä ja järjestelyistä. Leirien ja kerhojen osallistujat valikoituvat kouluilla erityisopettajien avulla, sillä he kannustavat heikommin lukevia lapsia osallistumaan toimintaan.

Kuulemme hieman myös Seinäjoen lukitiimistä, jossa on sekä koulujen että kirjastojen edustajia, Apila-toiminnan yhteistyökumppaneista sekä ihan käytännön leiripäivien ja kerhotapaamisten kulusta.

Ilmoittaudu mukaan koulutukseen : Seinäjoen Apila-kerho ja -leiri: malli heikosti lukevien lasten lukemaan innostamiseen. Koulutus tallennetaan, ja linkki tallenteeseen jaetaan ilmoittautuneille.