Saataisko tulla kylään teillekin?

Kolme ihmistä seisoo kirjaston parvella ja vilkuttaa

Turun AKE-ihmiset aloittivat keväällä pitkähkön tauon jälkeen kyläilykierroksen alueen kirjastoissa. Kaikki kevään vierailut olivat tosi mielenkiintoisia, opettavaisia ja myös mukavia! Vierailuraporttejamme pääset lukemaan täältä: Kirjastovierailujen raportit.

Yhteensä tälle vuodelle on kalenterissa jo 22 reissua, mutta vähän lisää mahtuisi vielä! Vierailuja jatketaan ensi vuoden puolella ja siellä on kalenterissa vielä ihan tyhjää! Saisimmeko siis tulla teillekin kylään joko tänä syksynä tai ensi keväänä?

Vierailuilla haluaisimme keskustella kanssanne kirjastotyön arjen iloista ja suruista, kirjastoista ja kehittämisestä sekä yhteistyöstä ja tuesta. Haluaisimme myös tutustua lähemmin johonkin teille tärkeään ilonaiheeseen. Olemme myös varautuneet pähkäilemään kanssanne jotakin teille ajankohtaista ongelmaa. Ennen kaikkea haluaisimme kuitenkin nähdä, miltä juuri teidän kirjastonne arki näyttää ja tutustua kirjastonne koko porukkaan paremmin.

Meistä liikkeellä on yleensä kaksi kerrallaan. Kalenteroinnissa toivomme teidän apuanne. Ilmoittaisitteko meille tällä Lyyti-lomakkeella, milloin vierailu sopisi teille? AKE-ihmisten vierailujen varauslomake. Lomakkeessa on varattavana sekä syksyn 2024 että kevään päivämääriä. Lomake on auki 26.8.–15.9.2024. Vuodenvaihteen tienoilla avaamme lomakkeen taas uudelleen ja tiedotamme siitä erikseen.

Lomakkeen jälkeen saamasi vahvistusviesti on samalla vahvistus siitä, että olemme tulossa, ja päivämäärän voi laittaa kalenteriin! Ilmoitamme mahdollisimman varhain, jos aikataulun kanssa tuleekin mutkia matkaan. Mieluiten viettäisimme kanssanne koko päivän, jos se vain on matkustamisen ym. kannalta mahdollista!

Toivomme, että miettisitte yhdessä etukäteen, mitä asioita haluatte käsitellä kanssamme. Teille sopivan ajankohdan lisäksi lomakkeessa kysytään näitä asioita:

• Toimipiste, johon saamme tulla kylään
  • Teille tärkeä ilonaihe, aikaansaannos tai saavutus, jonka haluatte esitellä meille
  • Mihin asioihin toivotte näkökulmia meiltä
  • Yhteyshenkilön yhteystiedot

Kaikki tiedotteessa kerrotut asiat löytyvät jatkossa myös omalta pysyvältä sivulta extranetistä. Löydät sivun yläreunan valikosta kohdasta AKE > AKE-ihmisten vierailut kirjastoissa. Myös jatkossa koostamme sivulle pieniä raportteja ja tervehdyksiä vierailuiltamme.

Kaikki mieleen juolahtavat kysymykset kannattaa lähettää osoitteeseen AKE-kirjasto@turku.fi.