Pienten kirjastojen kokoontumisajot: Yhteistyö kunnassa

Onko kunnassasi alle 10 000 asukasta? Nyt on pienten kirjastojen vuoro päästä valokeilaan! AKE ja AVI järjestävät Pienten kirjastojen kokoontumisajot Kokemäellä to 21.11. Tämä päivä on vain teille! Ohjelmassa on luvassa vertaistukea ja hyviä vinkkejä pienten kirjastojen toimintaan. Kokoontumisajojen teema on tällä kertaa ”Yhteistyö kunnassa – kumppanuudet kunnan muiden toimijoiden, hyvinvointialueen ja ihan kaikkien kanssa”

Tärkeä osa päivää on kuulumiskierros, johon on varattu kunnolla aikaa. Nyt on lupa iloita ja valittaa yhdessä – mihin kullakin on aihetta. Tilaisuus järjestetään perinteisenä livetapahtumana Kokemäen Vanhalla Yhteiskoululla (os. Tulkkilantie 16 b, Kokemäki). Nyt pääsee siis keskustelemaan kunnolla kasvokkain!

Ilmoittaudu mukaan klikkaamalla tästä! Ilmoittautuminen sulkeutuu to 14.11.

Päivän ohjelma:

• 9–10 Aamiainen ja keskusteluja kollegojen kanssa (AVI tarjoaa)
  • 10–12 Kirjastojen kuulumiset: Pura sydäntäsi
  • 12–13 Lounas (omakustanteinen, halukkaille on varattu yhteinen pöytä Lounaskahvila Moccapalasta
  • 13–13.45 Tutustuminen Kokemäen kirjastoon ja siirtymä takaisin yhteiskoululle
  • 13.45–14.15 Anu Ojaranta, AVI: Miltä pepa näyttää? Lukemisen yhteistyö kunnassa peruspalvelujen arvioinnin näkökulmasta
  • 14.15–14.45 Iltapäiväkahvi (AVI tarjoaa)
  • 14.45–15.30 Case-esimerkkejä ennakkoluulottomasta yhteistyöstä
    • Heidi Helkiö-Mäkelä, Eurajoki: Kokemuksia Odottavan aika on pitkä -hankkeesta ja yhteistyöstä neuvolan ja apteekin kanssa
    • Kati Pipinen, Harjavalta: Kirjaston yhteistyö kehitysvammaisten asumisyksiköiden, nuorisotoimen, koulujen, mielenterveysyksikön jne. kanssa

Lisätietoja AKE-ihmisiltä:  AKE-kirjasto@turku.fi.