Kirjasto- ja kulttuuritoimenjohtaja Raisioon

Raisioon haetaan kirjasto- ja kulttuuritoimenjohtajaa. Viranhaltija johtaa kaupungin kirjasto- ja kulttuuripalveluita. Hän toimii oman vastuualueensa esihenkilönä ja johtaa ja kehittää palvelualueensa toimintaa ja taloutta.

Palvelualuejohtajana kirjasto- ja kulttuuritoimenjohtaja kuuluu sivistys- ja vapaa-aikatoimialan johtoryhmään.
Edellytämme kulttuuri-, kirjasto- ja museoalan tuntemusta, strategista osaamista ja tavoitteellista ja tuloshakuista toimijaa. Kirjasto- ja kulttuuritoimenjohtaja näkee kaupungin eri toimialat ja palvelualueet, yhdistyskentän toimijat ja kaupungin yrittäjät yhteistyökumppaneina ja osaa pitää kulttuurin puolta muuttuvassa toimintakentässä.

Etsimme kirjasto- ja kulttuuritoimenjohtajaa, joka hahmottaa vapaa-aikatoimialan laajasti aktiivisena toimijana kuntalaisten hyvinvoinnin edistämisessä. Johtaja edistää kokonaisuuksia luovalla tavalla ottaen huomioon kirjastotoiminnan, taiteen, kulttuurikasvatuksen ja hyvinvoinnin palveluiden kehittämisessä eri-ikäisten kuntalaisten osallistamisen.

Kokenutta, ammattitaitoista henkilöstöä johtamaan etsimme henkilöä, jolla on aikaisempaa esihenkilökokemusta. Hän toimii henkilökuntaa motivoivana mahdollistajana ja edistää yhteistyötä. Toivomme ajantasaisia viestintä- ja it-taitoja, idearikkautta, visionäärisyyttä ja kulttuurikentän ja yhteiskunnan tuntemusta. Kokemus alueellisesta ja valtakunnallisesta kirjastojen kehittämistyöstä ja kiinnostus, osaaminen ja kokemus tapahtumatuotannosta katsotaan eduksi.

Kelpoisuusvaatimuksena kirjasto- ja kulttuurijohtajan virkaan on virkaan soveltuva ylempi korkeakoulututkinto, johtamistaito ja hyvä perehtyneisyys kirjastojen tehtäviin ja toimintaan (1492/2016 § 17). Edellytämme suomen kielen erinomaista taitoa ja toisen kotimaisen kielen ja englannin hyvää taitoa.
Palkkaus ja muut palvelussuhteen ehdot määräytyvät KVTES:n mukaan. Tehtävän täytössä noudatamme 6 kuukauden koeaikaa. Tehtävään valittavan on esitettävä lain (504/2002) edellyttämä rikosrekisteriote ja toimitettava hyväksyttävä todistus terveydentilastaan.

Tehtävän aloitus on 13.1.2025.

Hakemukset osoitetaan Raision vapaa-aikalautakunnalle Kuntarekry-järjestelmän kautta viimeistään 7.11. klo 12.00 mennessä. Tutustu koko ilmoitukseen Kuntarekry-järjestelmässä.
Tervetuloa!

Yhteystietomme: Sivistysjohtaja Leena Laakso, p. 040 1944295, leena.laakso@raisio.fi