Erikoiskirjastovirkailija Somerolle

Somerolle haetaan erikoiskirjastovirkailijaa nuortenkirjastotyöhön. Pääset katsomaan hakuilmoitusta seuraavasta linkistä:

Erikoiskirjastovirkailija – Someron kaupunki – Kuntarekry

Tule mukaan mukavaan porukkaan viihtyisään kirjastoomme! Someron kaupunginkirjastossa työskentelee 8 rautaista ammattilaista. Somerolla on pitkään satsattu kirjastoon ja erinomaisia palveluitamme käytetään yli kuntarajojen. Nyt etsimme joukkoomme erikoiskirjastovirkailijaa, joka tekee luovasti ja aktiivisesti yhteistyötä yläkoulun sekä lukion kanssa.

Suunnittelet ja järjestät yläkoululaisille ja lukiolaisille kirjavinkkauksia sekä tiedonhaun- ja kirjastonkäytönopetusta yhteistyöohjelmamme mukaisesti. Innostat koululaisia lukemisen pariin erilaisin tehtävin ja haastein sekä järjestät tapahtumia. Luot yhteyksiä nuoriin ja nuorten parissa työskenteleviin tahoihin. Työskentelet myös asiakaspalvelussa sekä laitat saapuvaa aineistoa lainauskuntoon, tilaat nuortenaineistoa ja osallistut kirjaston somemarkkinointiin.

Tarjoamme sinulle monipuolisen ja mielekkään tehtäväkokonaisuuden sekä mahdollisuuden kehittää kirjaston lapsille ja nuorille suunnattuja palveluita. Tukena sinulla on lastenkirjastohoitaja sekä Someron kaupunginkirjaston työyhteisö. Meillä pääset käyttämään luovuuttasi, tietojasi ja kykyjäsi sekä kehittämään ammattitaitoasi. Lisäksi tarjoamme hyvin toimivat työterveyspalvelut sekä työhyvinvointia tukemaan muun muassa ePassin (150€/vuosi).

Edellytämme soveltuvaa ammatillista tai korkeakoulututkintoa, johon sisältyvät tai jonka lisäksi on suoritettu vähintään 60 opintopisteen tai 35 opintoviikon laajuiset kirjasto- ja informaatioalan opinnot. Lisäeduiksi katsotaan työkokemus nuorten parissa sekä pedagogiset opinnot. Tehtäväkohtainen palkka on 2 561 €/kk sekä mahdolliset työkokemus- ja henkilökohtaiset lisät. Tehtävässä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Työ sisältää säännöllisesti ilta- ja lauantaivuoroja.

Valitun on ennen tehtävän vastaanottamista esitettävä hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan.

Jätäthän hakemuksesi Kuntarekryyn viimeistään ma 11.11.2024 klo 15 mennessä. Pidämme haastattelut to 14.11.2024.

Lisätietoja:
Kirjastonjohtaja Petra Julin (petra.julin@somero.fi, 044-7791330)
Sivistysjohtaja Minna Mäkelä-Rönnholm (minna.makela-ronnholm@somero.fi, 044-7791230)