Ennakkotietoa AKEn syksyn koulutuksista ja tapahtumista

Jälleen on aika yhden juhannusviikon perinteisen puuhan: Nyt pääset tutustumaan AKEn syksyn tarjontaan ja voit merkitä kiinnostavimmat koulutukset ja tapahtumat omaan kalenteriisi sekä työvuorotoiveiden listaan!

Tiedotamme kaikista koulutuksista ja niiden ilmoittautumisesta vielä lähempänä koulutusta, mutta alla olevat aiheet ja ajankohdat ovat jo lukkoon lyötyjä. Ajantasaiset tiedot löydät aina AKEn koulutuskalenterista.

AKEn ohjelmassa on syksyllä paljon mm. moninaisuuteen, saavutettaviin kirjastopalveluihin, yhteistyöhön ja johtamiseen liittyviä koulutuksia. Lisäksi tarjolla on monia verkostoitumistapahtumia ja -retkiä.

Osa koulutuksista järjestetään yhteistyössä aluehallintoviraston kanssa. AVI järjestää myös omia kirjastoalan koulutuksia. AVIn koulutukset näet AVIn omasta koulutuskalenterista.

Elokuu

Syyskuu

Lokakuu

• Ti 1.10. iltapäivä: Kirjamessupäivystäjien perehdytys
  • Pe-Su 4.-6.10. Turun kirjamessut. Messujen teemana on Pelin henki ja meidän osaston pelin henki on tänä vuonna kestävä kehitys. Järjestämme messuilla myös Lukuretriitin.
  • Pe 11.10. klo 9.30- Beredskap på bibliotek
  • To 24.10. Näkyvyystyöryhmän ja muiden viestinnästä ja markkinoinnista kiinnostuneiden retki Lempäälään
  • To 31.10. Tapahtumaihmisten koulutusretki Tampereelle: tutustutaan Tampereen kaupunginkirjaston tapahtumiin, pääkirjasto Metsoon sekä Vapriikin tapahtumatoimintaan
  • To 31.10. Moninaisen verkoston syyskokous ja sosiaalisesti kestävän kehityksen yhteiskehittämissessio

Marraskuu

• Pe 1.11. klo 10-15: Hankesuunnittelun työpaja
  • Pe 8.11. klo 13-14 AKE-kahvit på svenska. Prata om böcker! – för alla nivåer
  • Ti 12.11. Opintoretki Helsinkiin: Iiris-keskus ja Kalasataman kirjasto
  • To 21.11. koko päivä: Pienten kirjastojen kokoontumisajot Kokemäellä
  • Ti 26.11: Digiverkoston toimintapäivä
  • To 28.11: Hankala asiakas? Näkökulmaa eritoten nuorten kohtaamiseen
  • Pe 29.11. klo 9-10: AKE-johtajakahvit: Mistä työvoimaa tulevaisuudessa?

Joulukuu

• Ti 3.12. Kielitietoinen asiakaspalvelu: vinkkejä ja konkreettisia työkaluja asiakaspalvelun arkeen
  • To 12.12. iltapäivä: AKEn pikkujoulut
  • Lisäksi joulukuussa tulossa runokoulutusta (tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin)

Kalenteroitujen tapahtumien lisäksi loppusyksyn tienoilla on tulossa myös lisäkoulutusta kuntien yhteisestä E-kirjastosta. Myös muut lisäykset ovat mahdollisia.

Lisätietoja kaikista tapahtumista saat AKE-ihmisiltä osoitteesta AKE-kirjasto@turku.fi. Tänä vuonna AKE-toimisto on auki koko kesän.

Hauskaa juhannusta kaikille!