28.05.2021

360-kuvaussalkku

Kaikenkattavaa kuvailua

Lounais-Suomen kirjastojen yhteiskäytössä olevaa 360-kuvaussalkkua voi käyttää 360 asteen valokuvien ja videoiden kuvaamiseen. 360 asteen valokuvista voi rakentaa esimerkiksi virtuaalikierroksen omaan kirjastoon. Salkku sisältää Ricoh Theta -kameran ja siihen sopivan jalustan.

Salkkuja on olemassa 1 kappale. Salkku viettää puolet vuodesta Varsinais-Suomessa ja puolet vuodesta Satakunnassa. Turku ja Pori huolehtivat maakunnan vaihdosta kesä- ja joulukuussa. Salkun kulloisenkin sijainnin voit tarkistaa varauskalenterista.

Kirjastot voivat varata 360-kuvaussalkun käyttöönsä merkitsemällä 2 viikon jakson varauskalenteriin. Salkku kulkee kirjastosta toiseen maakunnan sisäisissä yhteiskuljetuksissa. Salkku jää laina-ajan päätyttyä kellumaan lainaajakirjastoon aina seuraavaan varaukseen asti. Kun oman kirjastosi laina-aika lähenee, ota yhteyttä kirjastoon, jossa salkku on ja pyydä heitä lähettämään salkku kuljetuksessa omaan kirjastoosi.

Salkku on lukittu pienellä koodilukolla. Lukon avauskoodi on 853.

Lisätietoja saat AKE-ihmisiltä osoitteesta AKE-kirjasto@turku.fi.

Tärkeät linkit:

Varauskalenteri

Ohjevideo: Salkun esittely + Näin pääset alkuun

Salkun sisältö:

Tarkasta salkun sisältö heti sen saapuessa sekä ennen lähettämistä eteenpäin. Ilmoita heti sähköpostilla osoitteeseen AKE-kirjasto@turku.fi, jos huomaat puutteita!

1. Ricoh Theta SC2 -kamera (1 kpl)
2. Kameran säilytyspussi (1 kpl)
3. Kameran ohjevihko (3 kpl)
4 Kameran latausjohto (1 kpl)
5. Manfortto Element -jalusta (1 kpl)
6. Jalustan säilytyspussi (1 kpl)
7Jalustan ohje (1 kpl) ja kuusiokoloavaimia säätämistä varten (3 kpl)
8. Kuivatuspatruuna (1 kpl; älä poista salkusta lainkaan)
Ei kuvassa: Käyttöohjeita sisältävä muovitasku (salkun kannen sisäpuolella olevassa lokerossa)

Salkun sulkeminen vaatii hiukan voimaa. Varmista siis vielä ennen eteenpäin lähettämistä, että soljet ovat kunnolla kiinni!