Helmi

Viestinnän inspiraatiopäivä: Vertaisvinkkejä ja yhteistyön voimaa

pe 18.2.2022·

-13:15

Turun AKE järjesti perjantaina 18.2. klo 9–15.15 viestintäaiheisen koulutuspäivän, jossa kuullaan kirjastolaisten vinkkejä viestintään varsinkin somessa. Mukana oli myös legendaarinen The Tädit -ryhmä!

KOULUTUKSEN MATERIAALIT

Koulutuspäivän sisältöjä on suunniteltu alueen yhteisessä kirjastojen näkyvyystyöryhmässä. Ryhmä on suunnitellut myös kirjastojen yhteisviestintää ja valinnut tämän vuoden viestinnälle 5 kärkiteemaa, joista kuullaan koulutuspäivän aluksi. Koulutuspäivän ohjelmasta osallistujat saavat vinkkejä sekä näiden teemojen että kirjaston muiden tärkeiden viestien näkyväksi tekemiseen. Päivän päättävässä lyhyessä työpajaosiossa pohditaan yhdessä kirjastojen viestinnän mahdollisuuksia sekä keinoja helpottaa viestinnän ja markkinoinnin työtaakkaa yhteistyöllä.

Koulutus järjestetään etäyhteydellä Teams-alustalla. Työpajaosion keskusteluihin osallistumiseen tarvitset mikrofonin. Jos suinkin mahdollista, varaa koulutuksen seuraamiseen rauhallinen tila, jossa sinua ei häiritä. Voitte järjestää omalla työpaikalla myös yhteiskatsomon, jossa voitte keskustella koulutuksen sisällöistä tuoreeltaan.

9–9.10
Alkusanat ja päivän ohjelma

9.10–9.40
Lounais-Suomen kirjastojen näkyvyystyöryhmä: Lounais-Suomen kirjastojen yhteisviestinnän teemat

9.40–10.40
FL Leena Pylkkö: Kirjaston markkinointi: inspiraatiota tekevälle ja askelmerkkejä aloittelevalle

10.40–11.00
Kahvitauko

11.00–11.30
Anni Tormas, Huittisten kaupunginkirjasto/ex-Euran kirjasto- ja tietopalvelut: Pienen kirjaston harkittu some: vinkkejä Facebookiin ja Instagramiin

11.30–12.30
Lounastauko

12.30–13.00
Marianne Saarenpää ja Jenna Viertola, Turun kaupunginkirjasto: TikTok (ja vähän Instagramkin) lasten- ja nuortenkirjastotyössä

13.00–13.45
The Tädit, Järvenpään kaupunginkirjasto: Tätimäistä viestintää

13.45–14.00
Kahvitauko

14.00–15.15
Viestintätyöpaja: Lounais-Suomen kirjastojen viestintä: tarpeet, ideat ja vertaistuki

Tuleeko tallenne? Koulutuspäivä tallennetaan työpajaosuutta lukuun ottamatta. Tallenne on katsottavissa 2 viikkoa koulutuksen jälkeen. Ilmoittauduthan myös, jos haluat katsoa koulutuksen tallenteena! Linkki tallenteeseen lähetetään kaikille ilmoittautuneille koulutuspäivän jälkeen.

Lisätiedot AKE-triolta osoitteesta AKE-kirjasto@turku.fi.