Helmi

AKE-kahvit: Kansallinen lukutaitostrategia

pe 25.2.2022·

-12:00

Viime keväänä pääsimme AKE-kahveilla kertomaan, mitä asioita meidän mielestämme pitäisi ottaa huomioon kansallisessa lukutaitostrategiassa. Näkemyksiämme tuolloin kerännyt ERTEn Mervi Heikkilä palaa pe 25.2. klo 13-14 kahvipöytäämme kertomaan, millainen lukutaitostrategiasta lopulta tuli ja mitä strategia merkitsee kirjastojen näkökulmasta.

Kansallisen lukutaitostrategian 2030 kolme suuntaviivaa ovat

1. Luodaan ja vahvistetaan lukutaitotyön rakenteita
  2. Vahvistetaan monilukutaito-osaamista ja
  3. Innostetaan lukemaan ja monipuolistetaan lukutaitoa.

Strategiaan on kirjattu useita käytännön toimenpiteitä kaikkien kolmen tavoitteen edistämiseen. Strategian pariksi on tulossa kansallinen lukutaito-ohjelma, jossa määritellään toimien vastuutahot ja aikataulu. Monet tehtävistä liittyvät suoraan kirjastojen toimintaan.

Kahvihetki pidetään Teamsissa eikä siihen tarvitse ilmoittautua etukäteen. Klikkaa itsesi mukaan tästä linkistä: Klikkaa itsesi AKE-kahveille tästä.

Lisätietoja AKE-ihmisiltä osoitteesta: AKE-kirjasto@turku.fi

Klikkaa itsesi AKE-kahveille tästä." startDate="2022-02-25" startTime="11:00" endTime="12:00" timeZone="Europe/Helsinki" location="" options="'Apple','Google','Outlook.com','MicrosoftTeams','Microsoft365'" trigger="click" hideBackground hideCheckmark pastDateHandling="hide" customCss="https://ls-kirjastot.fi/wp-content/themes/kirjastoextranet/dist/css/style-add2cal.css" buttonStyle="custom" >