Touko

Tyhjä noppatarina

Täytetty noppatarina

Noppaile olento seikkailuun

AKE ja Pelillisyyden uudet keinot kirjojen maailmaan -hanke yrittivät viime syksynä järjestää työpajakoulutuksen, joka jouduttiin perumaan kiristyneiden koronarajoitusten takia. Nyt kun se on taas mahdollista, koulutuksen järjestämistä yritetään uudestaan.

Uusi ajankohta on ke 25.5. klo 9–11.30. Paikka on Turun pääkirjaston Studio. Toinen samansisältöinen koulutus pyritään järjestämään Porissa tulevana syksynä.

Tässä lähikoulutuksessa pääset osallistumaan tarinalliseen muovailuvahaolento-valokuvaustyöpajaan ja opit samalla, kuinka voit vetää vastaavan pajan itse omassa kirjastossasi. Kouluttajana toimii viime vuonna päättyneen pelillisyyshankkeen Satu Aalto.

Millaisten tarinoiden parissa viihdyt? Millaisia hahmoja tarinoissa on? Haluaisitko, että tutuissa tarinoissa esiintyisi ihan uusia olentoja? Tarinallisessa työpajassa muotoillaan omien lempitarinoiden inspiroimana pieni muovailuvahaolento, kuvataan se ministudiossa ja kirjoitetaan sille sitten miniseikkailu lähiympäristöön.

Koulutukseen mahtuu 15 mukaan ensimmäiseksi ilmoittautunutta. Ilmoittaudu mukaan viimeistään ke 18.5. tämän linkin kautta: https://www.lyyti.in/Muovailuvahaolentovalokuvaustyopajan_vetaminen_Turussa_6697. Etäkoulutuksiin tottuneet huom! Kahvituksen takia tämän koulutuksen ilmoittautuminen päättyy jo viikkoa ennen koulutusta.

Lisätietoja koulutuksesta saat AKE-ihmisiltä osoitteesta AKE-kirjasto@turku.fi.