Maalis

Aamupäivän ideoiden koonti
Aurinkoiset – Aktiivinen kansalaisuus, demokratia ja sananvapaus
Viemärirotat – Lukemisen edistäminen
Sörsselssönin kissa – Kirjastojen vaikuttavuus, uudet toimintamallit ja kestävä kehitys
Tiaiset – Jatkuva oppiminen
AVIn kuulumiset kehittämispäivä23032021
Esitys lukeva kunta Sanojen sinfonia
Pomopäivä_AKE-ajankohtaiset23.3.2021
Raportti päivästä

Lokakuun pomopäivissä esitettiin toive, että seuraavassa kehittämispäivässä aiheena olisi luovuuden löytäminen ja kehittäminen omassa työssä. Tähän toiveeseen vastataan nyt kevään pomopäivässä. Alla on päivän ohjelma sekä ilmoittautumislinkki.

Pomopäivä: Luova aamupäivä ja AKE-asiallinen iltapäivä

Tiistai 23.3. klo 9 – 15.30

9:00 Linjat auki ja yhteyksien testaus

9:15 Aamun avaus

9:30 – 12:30 PIM! Olet luova -valmennus.

Mikä saa osan ihmisistä vaikuttamaan luovilta neroilta, kun taas toisilta uusia ideoita ei tunnu syntyvän juuri koskaan? Luovuus on ihmiselle luontainen tapa toimia ja tapa nähdä ympäröivä maailma mahdollisuuksina. Valitettavasti usein me rajoitamme tätä luontaista kykyämme. PIM! Olet luova -valmennus tähtää herättämään kaikki osallistujat luovuuden potentiaalista, joka löytyy ihan jokaisesta osallistujasta!
PIM! Olet luova- kirjan (Tuuma-kustannus 2020) kirjoittajat Paavo ja Lauri Järvilehto avaavat useimmat luovan työn kompastuskivet ja samalla tarjoavat konkreettisia työkaluja siihen, miten tuoda lisää luovuutta työyhteisöön. Valmennuksessa herätellään osallistujien omaa luovuutta sekä tarjotaan konkreettisia työtapoja ja käytännönläheisiä työkaluja, jotka auttavat osallistujia toimimaan rohkeammin ja luovemmin. Valmennus koostuu taustoittavasta runsaan tunnin pituisesta luento-osuudesta sekä 1.5h työpajasta Työpajassa käsitellään konkreettisia alueen yhteisiä hankkeita PIM! Luovuuskorttien eri työvaiheiden avulla alkaen ideoiden keräämisestä ja päättyen uusien hankeideoiden valintaan.

12:30 – 13:30 lounastauko

13:30 – 14:00 LSAVIn kuulumiset

14:00 – 14:20 Sanojen Sinfonia -hankkeen esittely

14:20 – 14:30 tauko

14:30 – 15:30 AKEn uudet ideat ja kuulumiset

Kehittämispäivä järjestetään etänä, ja kaikki ilmoittautuneet saavat sähköpostiinsa linkin tapahtumaan.

Pomopäivä on tarkoitettu Satakunnan ja Varsinais-Suomen yleisten kirjastojen johtajille ja esihenkilöille.