Maalis

Digikiertue@2019 Vol2 Turussa

to 5.3.2020·

-16:00

Digikiertue 1:n ja 2:n materiaalit on koottu kirjastojen verkko-oppimisympäristö Liboppiin. Luo sinne tunnukset, jos et ole jo Libopin käyttäjä. Materiaalit ovat löydettävissä Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueen kursseista. Tarvitset kurssille kurssiavaimen, jonka saat Fanny Neittaanmäeltä tai Tero Nummilalta, etunimi.sukunimi@turku.fi.

Syksyllä alkanut Digikiertue@2019 Vol2 päättyy Turussa 5.3. pidettävään koulutuspäivään.

Päivän ohjelma:

9.00 – 9.30 aamupala (AKE tarjoaa)

9.30 – 10.30 verkko-opiskelu kirjastolaisen työvälineenä (Liboppi)

10.30 – 10.45 tauko

10.45 – 11.45 Teams-työskentely

11.45 – 12.45 lounas (omakustanteinen)

12.45 – 15.30 työpajat

15.30 – 16.00 pajatyöskentelyn purku

Turun kaupunginkirjasto tarjoaa iltapäiväkahvit työpajan lomassa.

Aamupäivällä tutustutaan kirjastojen uuteen verkko-oppimisympäristö Liboppiin ja työskennellään Teams-ympäristössä. Iltapäivän työpajassa on kolme eri teemaa, jotka limittyvät toisiinsa. Jokainen osallistuja ohjataan sattumanvaraisesti johonkin pajaryhmään. Vaikka siis työskentelet iltapäivän yhdessä pajassa, saat näkökulmia muihinkin aiheisiin, sillä ryhmien työskentely puretaan lopuksi yhdessä.

Pajaryhmät:

1. 3D-mallinnus ja -tulostus. Suunnitellaan puuttuva lautapelinappula ja tulostetaan se 3D-tulostimella.
  2. Tapahtuman valokuvaus mobiililaitteella, kuvien käsittely Pixlr-ohjelmalla ja some-julkaisun tekeminen.
  3. Striimaus YouTubeen, tapahtuman/webinaarin tallentaminen. Laitteet ja käytännöt tutuksi.

Toivomme, että osallistujat ottavat mukaansa tabletin ja/tai älypuhelimen, jos mahdollista.

Ilmoittaudu koulutukseen viimeistään 27.2.2020.

Tervetuloa!

Liboppiin. Luo sinne tunnukset, jos et ole jo Libopin käyttäjä. Materiaalit ovat löydettävissä Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueen kursseista. Tarvitset kurssille kurssiavaimen, jonka saat Fanny Neittaanmäeltä tai Tero Nummilalta, etunimi.sukunimi@turku.fi.  " startDate="2020-03-05" startTime="09:00" endTime="16:00" timeZone="Europe/Helsinki" location="" options="'Apple','Google','Outlook.com','MicrosoftTeams','Microsoft365'" trigger="click" hideBackground hideCheckmark pastDateHandling="hide" customCss="https://ls-kirjastot.fi/wp-content/themes/kirjastoextranet/dist/css/style-add2cal.css" buttonStyle="custom" >