Marras

AKE-kahvit: selvityksiä kirjastoalalta

pe 26.11.2021·

-14:00

Marraskuun AKE-kahveilla kuullaan kahdesta AVIn kirjasto-aiheisesta selvityksestä. Tule kuulemaan tuoreimmat kuulumiset kirjaston merkityksestä perjantaina 26.11. klo 13-14.

Tuoreen selvityksen mukaan kirjastot osoittivat koronavuonna merkityksensä kansalaisten kriisinkestävyydessä. Verkkopalveluilla oli tärkeä rooli palvelujen mahdollistajana poikkeusaikana. Jatkossakin kirjastojen ja kuntien on kehitettävä varautumista kriiseihin. Aluehallintovirastojen kirjastotoimet ovat julkaisseet selvityksen Kirjastovuosi 2020: koronasta kohti uutta normaalia. Julkaisussa kuvataan poikkeuksellisen vuoden kulkua Suomen yleisissä kirjastoissa. Aluehallintovirastot tarkastelevat selvityksessä koronapandemian vaikutuksia erityisesti kirjastojen asiakas- ja verkkopalveluihin tilastotiedon ja muiden selvitysten valossa. AKE-kahveilla selvityksestä kertoo AVIn ylitarkastaja Kristiina Kontiainen.

Kirjasto demokratian edistäjänä – väestökysely on AVIn tuottama kysely, jonka tulokset julkaistaan 12.11. Kyselyssä on käytetty web-paneelia ja tehty puhelinhaastatteluja. Otoksena on 1000 kansalaista. AKE-kahvilla kuulet tuoreeltaan väestökyselyn tuloksista. AVIn ylitarkastaja Anu Ojaranta kertoo tuloksista pääkohtia, kuten mikä on kirjaston osuus yhteiskunnallisen tiedon tarjoajana ja yhteiskunnallisen aktiivisuuden lisääjänä, ja miten kirjasto on onnistunut tavoitteissaan.

Kahvit pidetään Teamsissa eikä niihin ole ennakkoilmoittautumista. Osallistumaan pääsee alla olevalla linkillä.

Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

Marraskuun sumpit keittää AKEsta Anne. Lisätietoja saa postista ake-kirjasto@turku.fi

Tervetuloa!