Uusi projektikoordinaattori tässä hei! // Ny projektkoordinator här hej!

Moikka!

Olen Selina Raunio, viime viikolla aloittanut AKE-ihminen. Työskentelen tämän vuoden loppuun projektikoordinaattorina hankkeessa, jossa luodaan laadukkaita ja kiinnostavia tapahtumapaketteja Varsinais-Suomen ja Satakunnan kirjastojen käyttöön. Tapahtumien teemat ideoidaan yhdessä AKE-alueen henkilöstön kanssa. Idea hankkeeseen syntyi vuonna 2021. Varsinais-Suomen ja Satakunnan kirjastojen johtajat ideoivat yhdessä alueellisia kehittämishankkeita ja valitsivat syntyneistä ideoista mielestään tärkeimmän ja ajankohtaisimman toteutettavaksi.

Muutin Turkuun Raumalta vuonna 2014, joten Satakunta sekä Varsinais-Suomi ovat minulle rakkaita ja varsin tuttuja seutuja. Viimeiset kolme vuotta olen työskennellyt Turun kaupungilla saariston vetovoimaisuuden edistämisen parissa ja nyt odotan innolla mitä kaikkea jännittävää kirjastoala pitää sisällään! Taustaa minulla on myös tapahtumatuotannosta, taideprojekteista ja näyttelytuotannosta, joten kulttuurialan monet puolet ovat tulleet tutuksi.

Tykkään käydä keikoilla ja konserteissa, maalata sekä liikkua luonnossa. Lisäksi rakastan koiria ja haaveilenkin omasta koiranpennusta.

Kuulette minusta lisää pian projektin tiimoilta, kunhan olen asettunut taloksi ja tuonut toimistolle Harry & Meghan -kahvikuppini.

Terkuin,

Selina Raunio
Projektikoordinaattori
selina.raunio@turku.fi

Hejsan!

Jag heter Selina Raunio och började senaste vecka jobba med AKE uppgifter. I år jobbar jag som koordinator för ett projekt som skapar högklassiga och intressanta evenemangspaket för Egentliga Finlands och Satakundas bibliotek. Tillsammans med kollegerna inom AKE-området tar vi fram idéerna till evenemangen.

Jag flyttade till Åbo från Raumo 2014 så Satakunda och Egentliga Finland är kära och bekanta trakter för mig. De tre senaste åren har jag på uppdrag av Åbo stad arbetat för att främja skärgårdens dragningskraft och nu väntar jag med spänning på vad allt biblioteksbranschen har att erbjuda! Jag har tidigare arrangerat evenemang och utställningar samt arbetat med konstprojekt så flera delar av kulturfältet är bekanta.

Jag tycker om att gå på spelningar och konserter, måla och vistas i naturen. Jag älskar också hundar och drömmer om en hundvalp.

Ni hör snart mer från mig och projektet bara jag hunnit installera mig i huset och hämta min Harry & Megan mugg till arbetsrummet.

Hälsningar,

Selina Raunio