Muistutus: Pienten kirjastojen verkostoitumispäivä 17.11.

Vielä ehtii ilmoittautumaan pienten kirjastojen omaan päivään! Kriteerinä on että kunnassasi on alle 10 000 asukasta. Erityisesti houkuttelisimme vielä Satakuntalaisia kirjastoja osallistumaan tapahtumaan.

Ohjelmassa on luvassa vertaistukea ja hyviä vinkkejä pienten kirjastojen toimintaan. Tärkeä osa päivää on kuulumiskierros, johon on varattu kunnolla aikaa. Nyt on lupa iloita ja valittaa yhdessä – mihin kullakin on aihetta. Tilaisuus järjestetään perinteisenä livetapahtumana, jotta kaikki osallistujat saavat mahdollisimman hyvän rauhan osallistumiseen ja verkostoitumiseen.

Koulutus järjestetään Scandic Hotel Juliassa, Eerikinkatu 4, Turku. Tilaisuuden järjestää yhteistyössä AKE ja AVI. Päivän juontajina ja vetäjinä toimivat Anu Ojaranta ja Laura Tyysteri.

Ilmoittautuminen Lyytissä viimeistään 9.11.

• 9–10 Aamiainen ja keskusteluja kollegojen kanssa (AVI tarjoaa)
  • 10–12 Kirjastojen kuulumiset: Pura sydäntäsi
  • 12–13 Lounas (omakustanteinen)
  • 13–13.30 Anu Ojaranta, AVI: Hankkeet pienissä kirjastoissa
    Millaiset hankkeet sopivat pieniin kirjastoihin? Pitääkö kaiken olla aina maailmaa mullistavaa?
    Osallistujia pyydetään miettimään etukäteen millaisia haasteita pienen kirjaston hanketoiminnassa on ja minkälaista apua tarvittaisiin, että hankkeiden suunnittelu, hakeminen ja toteutus kuitenkin onnistuisi.
  • 13.30–14 Viktoria Kulmala, Mynämäki: Miten sisustaa vähällä rahalla
  • 14–14.30 Iltapäiväkahvi (AVI tarjoaa)
  • 14.30–15.30 Kokemuksia omatoimistamisesta:
    • Petra Julin, Somero: Someron omatoimiprojekti
    • Marjut Tiisala, Kankaanpää: Honkajoen ja Karvian omatoimiprojektit