Mediaviestintä ja tiedottavat tekstit – Ilmoittaudu koulutukseen 21.10. mennessä!

Porvoon AKE järjestää koulutuksen mediaviestinnästä etänä Teamsissä torstaina 27.10. klo 9:00-12:00. Koulutus on avoin kaikkien AKE-alueiden kirjastolaisille, joten olet tervetullut mukaan! Koulutus on osa AKE-Porvoon Kirjasto viestii -koulutuskokonaisuutta.

• Millaisilla periaatteilla media toimii?
  • Miten voisi saada lisää näkyvyyttä mediassa ja millä tavoilla kannattaa lähestyä median edustajia?
  • Miten kirjoitetaan hyvä tiedote?

Koulutuksessa käsitellään median toimintaperiaatteita, toimittajan kohtaamista ja median haastateltavana olemista. Lisäksi käydään läpi hyvän tiedotteen elementit ja harjoitellaan käytännössä tiedotteen kirjoittamista. Mukana on myös paikallismedian edustaja kertomassa siitä, miten juttuaiheita kannattaa tarjota medialle.

Webinaarin kouluttajana toimii Miia Savaspuro Noon Kollektiivista. Miia on viestinnän ja median asiantuntija ja tietokirjailija, jolla on yli 15 vuoden kokemus toimittajan työstä, työkulttuurien kehittämisestä ja strategisesta viestinnästä.

Alustava ohjelma

• 9-9.30 Juttuaiheiden tarjoaminen paikallismediaan ja aluemedian edustajan haastattelu. Haastateltavana Uusimaa-lehden päätoimittaja Marko Enberg
  • 9.30-10.30 Median toimintaperiaatteet, toimittajan kohtaaminen ja hyvän asiantuntijahaastateltavan anatomia
  • 10.30-10.45 Tauko
  • 10.45-12 Hyvän tiedotteen elementit ja kirjoitusharjoitus

Kenelle?

Koulutus on avattu kaikille AKE-alueille. Osallistujamäärää ei ole rajoitettu.

Koulutus tarjoaa perustyökaluja kaikille kirjastoissa työskenteleville, ja siitä hyötyvät erityisesti tiedotteita ja muita tekstejä työssään kirjoittavat ammattilaiset.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 21.10.2022 tästä linkistä.

Lisätietoa koulutuksesta tai muista AKE-asioista saat AKE-ihmisiltä osoitteesta AKE-kirjasto@turku.fi.