Lukulystit marraskuussa – ohjelma julkaistu ja yhteiskyyti tulossa

Kuva linja-autosta

Marraskuussa Tampereella järjestetään Lukulystit eli lasten- ja nuortenkirjastotyötä tekevien ammattitapahtuma. Tämän vuoden teema on Kirjasto lasten ja nuorten hyvinvoinnin ja mielenterveyden tukena. Tapahtuma kestää kolme päivää, keskiviikosta perjantaihin 9.11.–11.11. Ohjelma on nyt julkaistu Lukulystit-sivustolla ja ilmoittautuminen tapahtumaan on auki. Keskiviikon 9.11. ohjelmaa voi seurata live-lähetyksenä Kirjastokaistalla, mutta torstain ja perjantain ohjelmaa ei striimata.

Turun ake järjestää tapahtumaan bussikuljetuksen. Aikataulut ja reitit tarkentuvat lähempänä ajankohtaa, mutta alustavasti suunnitelmissa on kaksi eri reittiä:

• Turku – Humppila – Tampere (tietä E63 pitkin, matkan varrella Aura, Loimaa)
  • Pori – Huittinen – Tampere (teitä 2 ja 12 pitkin, matkan varrella Harjavalta, Kokemäki, Huittinen)

Menomatka järjestetään keskiviikkona 9.11. aamulla ja paluumatka torstaina 10.11. illalla. Kuljetusten aikataulu tarkentuu myöhemmin, mutta ajatuksena on, että keskiviikkona ehtisi syömään lounaan ennen tapahtuman alkua ja torstaina paluu olisi päivän ohjelman loputtua n. klo 16. Ennen keskiviikon ohjelman alkua järjestetään mahdollisesti yhteinen omakustanteinen lounas, jos kiinnostuneita siihen löytyy.

Ilmoita halukkuudestasi yhteiseen bussikuljetukseen Lyytissä. Voit ilmoittautua myös vain joko meno- tai paluumatkalle.

Huomaathan, että Lukulysteille ja yhteiskyytiin pitää ilmoittautua erikseen. Lisäksi jokainen osallistuja huolehtii itse mahdollisen majoituksen varaamisesta. Ilmoittautuminen sekä Lukulysteille että yhteiskyytiin päättyy perjantaina 14.10. Lukulystit ja yhteiskyyti ovat osallistujille ilmaisia, mutta majoitus- ja ruokailukuluista osallistujat vastaavat itse.

Lisätietoja ake-ihmisiltä osoitteesta AKE-kirjasto@turku.fi