Liboppiin uusi, päivitetty versio YKN:n digitaitosuositukset -kurssista

Yleisten kirjastojen neuvosto antoi vuonna 2019 suosituksen digitaidoista, jotka jokaisen yleisissä kirjastoissa asiakaspalvelua tekevän tulisi hallita. Varsinais-Suomen ja Satakunnan kirjastolaiset ovat voineet opiskella YKN:n olennaisimpina pitämiä digitaitoja omalla Liboppi-kurssillaan viime vuodesta asti. Nyt tästä YKN:n digitaitosuositukset -kurssista on julkaistu Libopissa ajantasaistettu versio, joka on myös kaikkien muiden Suomen kirjastolaisten käytössä.

Kurssin vanha versio säilyy Varsinais-Suomen ja Satakunnan omassa osiossa edelleen, ja sen suorittamista aloittaneet voivat jatkaa opinnot loppuun vanhalla kurssilla. Kurssia uutena aloittaville suosittelemme kuitenkin päivitettyä versiota! Päivitetty YKN:n digitaitosuositukset -kurssi löytyy Libopista Kirjastojen yhteiset -kurssikategoriasta. Pääset kurssille kurssiavaimella YKN. Jos et ole vielä rekisteröitynyt Liboppiin, se onnistuu liboppi.fi -etusivulla kirjaudu-painikkeen takaa. Tarkemmat ohjeet löydät esimerkiksi täältä.

Kurssi sopii itsenäiseen opiskeluun kaikille kirjastolaisille. Kurssi kokoaa yhteen monipuoliset ja laadukkaat materiaalit, joihin tutustuttuaan opiskelija hallitsee perustasolla YKN:n digitaitosuositusten pääkohtien sisältöjä.

Kurssilla käsitellään seuraavia teemoja

• tiedonhaku ja informaatiolukutaito
  • viestintä ja yhteistyö
  • sisällöntuotanto
  • tietoturva ja digiterveys
  • ongelmanratkaisu

Muistathan myös Liboppi.fi – Kirjastolaisen aarrearkku -koulutuspäivän 9.9.! Aamupäivän ohjelmassa on asiantuntijapuheenvuoro oppimismotivaation ja parhaiden oppimismenetelmien löytämisestä sekä mainospaloja Libopin kurssisisällöistä. Iltapäivällä Lounais-Suomen omilla Liboppi-jatkoilla on tarjolla opastusta Libopin käyttöön. Ilmoittaudu mukaan viimeistään ti 7.9. Lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet löydät koulutuskalenterista.

Lisätiedot: AKE-kirjasto@turku.fi