Lainaa salkkuja työsi tueksi!

Kolme vanhaa matkalaukkua pinossa

Lounais-Suomen AKE on koonnut erilaisia salkkuja alueen kirjastolaisten työn tueksi. Salkuista saat apua niin satutuokioiden pitämiseen, mediakasvatukseen, vauvalorutteluun, seniorityöhön kuin etälähetysten tekemiseenkin. Tai miltä kuulostaisi pukeutua samoin kuin Michael Monroe? Siihenkin on oma salkkunsa!

Salkkuja on sekä Satakunnassa että Varsinais-Suomessa. Joitakin salkkuja on kahdet, joten molemmille maakunnille riittää omansa, ja loppuja salkkuja vaihdellaan maakuntien välillä puolivuosittain.

Salkut ovat käyttöä varten! Varaa rohkeasti omaan kirjastoosi salkku, voit ensin vaikka vain tutustua siihen ja testailla sen sisältöä, ja vasta myöhemmin käyttää sitä asiakkaiden kanssa. Salkut kulkevat kirjastosta toiseen näppärästi aineistokuljetusten mukana.

Kaikki salkut löydät ekstranetin materiaalipankista. Jokaisen salkun varauskalenterin löydät, kun klikkaat auki salkun tiedot. Varauskalenterin käyttö on helppoa: kirjoita vain oma nimesi ja yhteystietosi haluamaasi ajankohtaan. Kun oma vuorosi lähenee, pyydä edellistä kirjastoa lähettämään salkku sinulle. Salkut nimittäin kelluvat, eli jäävät niitä viimeksi käyttäneisiin kirjastoihin. Näin syksyn alussa suurin osa Satakunnan salkuista on Porissa ja Varsinais-Suomen salkuista Turussa.

Näitä salkkuja on kahdet, eli nämä löytyvät sekä Satakunnasta että Varsinais-Suomesta:

Nämä salkut kiertävät syksyn 2022 ajan Satakunnassa:

Nämä salkut kiertävät syksyn 2022 ajan Varsinais-Suomessa:

Lisätietoja: AKE-kirjasto@turku.fi