Kuulumisia alueellisesta kehittämistoiminnasta

Tervehdys kaikille! Tässä tiivistetysti kevään kuulumisia kehittämistoiminnasta.

Osaamiskartoitusprojekti Vahvuudet näkyviksi! on päättynyt ja olen palannut projektista vakituiseen työhöni. Sijaisuuttani ansiokkaasti hoitanut Paula Hyvärinen on palannut vakituiseen vakanssiinsa Turun kaupunginkirjaston asiakaspalveluihin. Jatkossa alueellisia koulutuksia ja mm. tätä extraa koskevat kysymykset ja muut viestit kannattaa lähettää osoitteeseen anne.ma.heino@turku.fi

Kehittämistoimintaa koordinoinut seutupalvelupäällikkö Ulla-Maija Maunu on siirtynyt yritysmaailman palvelukseen.

Kehittämistoiminnassa on haettavana mielenkiintoinen ja monipuolinen projektisuunnittelijan paikka loppuvuodeksi. Suunnittelijan tehtävänä on kartoittaa alueen kirjastojen edellytykset vastata omalta osaltaan digitaitojen kasvavaan tarpeeseen niin tilojen, laitteiden kuin asiantuntemuksen osalta sekä tarvittaessa antaa asiantuntija-apua sekä kouluttaa kirjastojen henkilökuntaa ja asiakasvertaisohjaajia opastamaan digitaalisia kansalaistaitoja niitä tarvitseville. Lisätietoja ja hakuohjeet löytyvät kuntarekrystä: https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikka/tku00-44-4-18

Asiakaspalvelukoulutukseen ehtii vielä ilmoittautua. Koulutus järjestetään 10.4. Turun kaupunginkirjaston Studiossa ja sitä pystyy seuraamaan myös etänä. Koulutuksen ohjelma sekä ilmoittautumislinkki löytyvät täältä.

Alueellinen koulutustyöryhmä kokoontuu huhtikuun alkupuolella. Kokouksessa suunnitellaan syksyn koulutuksia mm. osaamiskartoituksen tulosten ja koulutustoiveiden pohjalta. Koulutustoiveita ja esiintyjäehdotuksia voi lähettää jatkuvasti tämän lomakkeen kautta.

Myös kirjamessutyöryhmä aloittaa työnsä huhtikuun alussa. Edustamme Turun kirjamessuilla Satakunnan ja Varsinais-Suomen yleisiä kirjastoja. Messuosastolla kumppaninamme on kirjastot.fi. Kirjamessutyöryhmä suunnittelee osaston teemaa ja toteutusta.

Extranetin uudistustyö on käynnistynyt. Tavoitteenamme on saada extra palvelemaan entistä paremmin koko kehittämisaluetta sekä lisätä yhdessä tekemistä ja informaation kulkua.

Pupunpehmoisaa pääsiäisen aikaa kaikille!

-Anne