Kurkistus ensi vuoden koulutuksiin

Tässä tulee esimakua vuoden 2022 AKEn tapahtumista, sillä uusi vuosi ja tammikuu ovat täällä ihan tuota pikaa. Tule alkuvuodesta kuuntelemaan runovinkkaria tai osallistu vaikkapa ruotsinkieliseen kirjallisuustapahtumaan, Bokkaruselleniin, tai tule kuulemaan lisää senioriasioista kirjastossa!

Bokkarusellen 2022 on kolmipäiväinen tapahtuma Kirjastokaistalla tiistaista 18.1. torstaihin 20.1. Bokkarusellen esittelee uutta lasten-, nuorten- ja aikuistenkirjallisuutta ruotsiksi.

Tammikuussa järjestämme johtajakahvit perjantaina 21.1. klo 9-10. Aiheena on pandemian vaikutukset vapaa-ajan palveluihin -tutkimuksen tulokset kirjaston näkökulmasta. Alustajana toimii yliopisto-opettaja Jenni Poutanen kyseisestä hankkeesta, Tampereen yliopistosta. Kutsu kahvihetkeen tulee sähköpostilla kaikille johtajien sähköpostilistalla oleville. Jos kutsu on kadoksissa, voi laittaa viestiä laura.tyysteri@turku.fi.

Vinkkaustunnit jatkuvat myös heti vuoden alkuun. Tammikuussa on luvassa runovinkkaus, kun Tuomas Aitonurmi esittelee torstaina 27.1. klo 13-14 nykyrunoutta parin viime vuoden ajalta.

Tuttuun tapaan AKEn etäkahvit pyörivät keväällä joka kuun viimeisenä perjantaina. Kahveille voi tulla pistäytymään ilman ennakkoilmoittautumista ja samalla kuulet kirjastoalan ajankohtaisista teemoista vapaamuotoisen keskustelun kera. Tammikuun AKE-kahveilla perjantaina 28.1. klo 13-14 keskustellaan senioriasioista, joista alustaa Janne Blomqvist.

Myöhemmin keväällä perjantaina 18.3. on koko päivän lasten- ja nuortenkirjastotyön tapahtuma Tarinatornado, mahdollisuuksien mukaan jälleen Raisiossa. Pomopäivä järjestetään tänä vuonna keskiviikkona 30.3. teemalla henkilökunnan osaamisen tukeminen. Mediataitotyöpaja-koulutus pidetään sen sijaan torstaina 5.5. klo 12-16.

Kevään koulutustarjottimella on pääosin etäkoulutuksia. Lyhyistä webinaareista on tykätty ja niitä jatketaan. Toivomme kuitenkin kovasti, että pääsisimme kokoontumaan myös livenä yhdessä. Yksi kevään kohokohdista onkin koko alueen yhteinen kehittämispäivä torstaina 19.5. ja se on tarkoitus järjestää livenä Turussa! Laita päivä kalenteriin jo nyt, sillä ohjelmassa on kahvitarjoilun ja verkostoitumisen lisäksi mainio kattaus kiinnostavaa ohjelmaa!

Koko kevään koulutuskalenterin päivitämme viimeistään heti loppiaisen jälkeen. Tervetuloa jälleen tapahtumiimme ensi vuoden puolella!

Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2022!

Toivottaa,

AKE-väki