Kirjastovirkailija Turun kaupunginkirjastoon

Turun kaupunginkirjastossa on avoinna kirjastovirkailijan toimi.

Vakanssin keskeiset työtehtävät liittyvät kirjaston kehittyviin digitaalisiin palveluihin. Nykyisin tarjoamme asiakkaille esimerkiksi viikoittaisia digiopastuksia, 3D-tulostusta ja analogisten tallenteiden digitointia. Suunnitelmissa on mm. pajatoiminnan käynnistäminen. Etsimällämme työntekijällä on kokemusta opastustehtävistä sekä halu osallistua uudenlaisten digitaalisten palvelujen tuottamiseen. Tehtäviin kuuluu myös asiakaspalvelua kaupunginkirjaston eri yksiköissä, lainauspalvelun taustatöitä sekä osallistumista kirjaston tapahtumatuotantoon. Työhön sisältyy ilta- ja viikonloppuvuoroja.

Kelpoisuusvaatimuksena korkeakoulu-, opisto- tai ammatillinen perustutkinto, johon sisältyvät tai jonka lisäksi on suoritettu vähintään 20 opintoviikon laajuiset kirjasto- ja informaatioalan opinnot

Lisäksi edellytetään digitaalisten palvelujen tuntemusta, pedagogista osaamista, yhteistyötaitoja sekä kehittävää ja ideoivaa työotetta.

Monipuolinen käytännön kielitaito luetaan eduksi.

Organisaation kuvaus
Tule tekemään tulevaisuuden Turkua. Turussa tehdään tänäänkin lisää historiaa. Viihtyisä ja karismaattinen yliopistokaupunki uudistuu ja kasvaa rohkeasti, tavoitteena kaupunkilaisten elämisen laadun ja elinkeinoelämän menestyksen edistäminen kestävällä tavalla. Turun kaupunki on alueensa suurin työllistäjä, jolla on noin 11 000 osaavaa ja ammattitaitoista työntekijää monipuolisissa tehtävissä. Turun kaupunki on savuton työpaikka.

Yhteystiedot:
Palvelupäällikkö Jaana Rantala, jaana.rantala@turku.fi, 044 907 2721
Tiiminvetäjä Marjatta Laitinen, marjatta.laitinen@turku.fi, 040 159 6393

Hakemuksen jättäminen: Paikkaa haetaan sähköisesti kohdasta Hae työpaikkaa: https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikka/tku00-44-48-18

Työavain: TKU00-44-48-18
Hakuaika alkaa: 25.4.2018