Kirjastojen demokratiatyön konferenssi Barcelonassa

IFLA:n kuusi eri jaostoa järjestää yhdessä Espanjan kirjastokentän kanssa tulevana syksynä konferenssin Barcelonassa 6.-9.10. Konferenssin teemana on kirjastojen demokratia-työ: Culture, knowledge and community. Konferenssissa jaetaan myös perinteiset Public Library of the Year- ja Green Library Award-palkinnot, koska tänä vuonna ei järjestetä IFLA World Library and Information Congress, eli WLIC, -konferenssia.

Ilmoittautuminen Barcelonaan on nyt auki ja ohjelma löytyy seuraavasta linkistä: International Library Conference.

Monissa Lounais-Suomenkin kirjastoissa on tehty loistavaa demokratiatyötä, ja järjestetty demokratiatyöhön liittyviä hankkeita. Paikkoja konferenssiin on rajoitetusti.

Vinkkinä konferenssiin liittyen Suomen kirjastosäätiö sekä Suomen Kirjastoseura avaavat avustushaun tänä vuonna myös syksyllä, joten avustusta konferenssimatkaan on mahdollista hakea ainakin näiltä tahoilta.